یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران فیلم‌های 99 ثانیه‌ای می‌سازد

فعالیت بخش‌های مختلف سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و هر یک از واحدهای زیرمجموعه، در قالب طرحی با عنوان «99 ثانیه با میراث‌بانان مکتوب ایران» تولید و منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، فیلم‌های 99 ثانیه‌ای با اهداف آگاهی‌بخشی و شناساندن فعالیت‌های بخش‌های مختلف این سازمان در 2 مجموعه آرشیو ملی و کتابخانه ملی به عموم مردم، تبیین ضرورت و اهمیت حفظ و نگهداری اسناد، دست نوشته‌ها، کتاب‌ها، نسخ و غیره به عنوان میراث مکتوب کشور در حافظه ملی ایرانیان، توجه دادن خانواده‌ها به حفظ و گردآوری عکس‌ها، اسناد، دست نوشته‌های شخصی و خانوادگی تولید و منتشر می‌شود.
 
همچنین به تصویر کشیدن کارکرد و عملکرد بدنه متخصص سازمان در بخش های مختلف چون نشریات و پیایندها، مرمت و حفاظت، پردازش و سازماندهی، فراهم آوری و ارزشیابی، زیرساخت و پشتیبانی، پژوهش و منابع دیجیتال، کتابداری، مخازن نفایس خطی، ایران‌شناسی و اسلام شناسی، نسخه‌های خطی و سنگی، منابع دیداری و شنیداری و غیره از دیگر اهداف تولید فیلم های 99 ثانیه‌ای است.
 
طرح «99 ثانیه با میراث‌بانان مکتوب ایران» در پاسخ به نیازسنجی مخاطبان، با ساختار امروزی، ضرب‌آهنگ سریع با بهره‌گیری از عکس، ویدئو، گرافیک، موشن‌گرافیک، مصاحبه و متن‌های حاوی اطلاعات مربوطه است که بدون برون‌سپاری و توسط کارشناسان اداره روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در حال تولید است.
 
مجموعه فیلم های 99 ثانیه ای به عنوان بخشی از تاریخ شفاهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و میراث مکتوب کشور پس از پخش و انتشار، آرشیو شده و برای علاقمندان و پژوهشگران قابل دسترس خواهد بود. نخستین قسمت از این مجموعه امروز 15 تیرماه منتشر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها