یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
هیچ زمانی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران قطعی نشده است/ اعلام برنامه جایگزین احتمالی در پایان مردادماه

سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی گفت: هیچ زمانی برای نمایشگاه کتاب تهران قطعی نشده است و به‌صورت قطعی هم نمی‌توانیم اعلام کنیم که نمایشگاه کتاب امسال برگزار می شود یا برگزار نمی‌شود.

آنا نوشت: زمان برگزاری سی و سومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال ۱۳۹۹ به دلیل شرایط پیش آمده به واسطه شیوع ویروس کرونا به زمانی نامعلوم منتقل شد و همچنان برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

اعلام برنامه جایگزین احتمالی در پایان مردادماه
ایوب دهقانکار، سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی درباره آخرین خبرها از برگزاری نمایشگاه کتاب امسال گفت: با صحبت‌های اولیه‌ای که با ستاد ملی مقابله با کرونا کرده بودیم امیدوار بودیم که در فصل تابستان یعنی ماه‌های تیر و مرداد نمایشگاه کتاب را طبق روال گذشته برگزار کنیم اما آنچه از شرایط کرونا در کشور مشخص است قاعدتاً الان شرایط برای برگزاری نمایشگاه کتاب فراهم نیست.
وی اضافه کرد: باتوجه به اهمیتی که نمایشگاه کتاب تهران دارد تا جایی‌که امکان داشته باشد صبر می‌کنیم تا اگر شرایط بهبود پیدا کرد نمایشگاه را برگزار کنیم. اگر ببینیم تا پایان ماه‌های تیر و مرداد شرایط مساعد نبود و نتوانستیم نمایشگاه را برگزار کنیم قطعاً روش‌های جایگزین را اعلام خواهیم کرد.

سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی درباره نگرانی‌هایی برگزاری نمایشگاه در فصل پاییز که فصل فروش کتاب برای کتاب‌فروشی‌ها و ناشران است، اظهار کرد: تمام این موارد در شورای سیاست‌گذاری بررسی و لحاظ خواهد شد یعنی درعین‌حال که می‌خواهیم نمایشگاه کتاب تهران را با هدف کمک به صنعت نشر و چرخه اقتصادی ناشران برگزار بکنیم قاعدتاً نباید به گونه‌ای برگزار شود که باعث ضرر و زیان کتاب‌فروشان هم بشود بنابراین همه این‌ها در شورای سیاست‌گذاری لحاظ می‌شود.

برگزاری نمایشگاه کتاب تهران همچنان در هاله‌ای از ابهام
دهقانکار با بیان اینکه در روند تصمیم‌گیری شورای سیاست‌گذاری جمیع شرایط در نظر گرفته خواهد شد، خاطرنشان کرد: در نظر داریم تصمیم نهایی در کنار تأمین سلامت مردم در مجموع به نفع کل صنعت نشر و کتاب باشد. اصلاً هیچ زمانی برای نمایشگاه کتاب تهران قطعی نشده است و به‌صورت قطعی هم نمی‌توانیم اعلام کنیم که نمایشگاه کتاب امسال برگزار می‌شود یا برگزار نمی‌شود.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در فصل پاییز هم جزو مواردی است که مطرح شده است درعین‌حال شورای سیاست‌گذاری تمام این موارد را بررسی می‌کند و برای برگزاری و یا عدم برگزاری نمایشگاه تصمیم می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها