یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
مراسم بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی «دُرّه میرحیدر»

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی نشست مجازی بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی دره میرحیدر استاددانشگاه تهران و چهره ماندگار جغرافیا را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در این نشست که سه‌شنبه 17 تیرماه از ساعت 17 تا 19 برگزار می‌شود، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، محمدرضا حافظ‌نیا استاد دانشگاه تربیت مدرس،  ابراهیم مقیمی استاد دانشگاه تهران، زهرا احمدی‌پور استاد دانشگاه تربیت مدرس و یاشار ذکی استاد دانشگاه تهران سخنرانی خواهند کرد.

در پایان نیز دره میرحیدر استاد دانشگاه تهران و چهره ماندگار جغرافیا با مخاطبین این نشست مجازی علمی و فرهنگی سخن خواهد گفت.



درّه میرحیدر در سال 1311 شمسی در کرمانشاه متولد شد. دوره ابتدایی و دانشسرای مقدماتی را در کرمانشاه با رتبه اولی تمام کرد. لیسانس تاریخ و جغرافیای خود را در دانشگاه تهران گذراند. او در این دوره هم رتبه اول را احراز کرد و مدال درجه یک فرهنگ را ازآن خود کرد. شهادت‌نامه زبان انگلیسی را از موسسه زبان دانشگاه میشیگان در شهر آناربور (ELI) اخذ کرد. درجه فوق لیسانس را در جغرافیا (M. A) از دانشگاه ایالتی اوهایو واقع در شهر کلمبوس با درجه ممتاز سپری کرد و دکترای خود را در جغرافیای سیاسی (Ph. D) از دانشگاه ایندیانا واقع در شهر بلومینگتون با موفقیت کامل به پایان برد.

از این استاد با سابقه دانشگاه تهران به‌عنوان بنیانگذار جغرافیای سیاسی نظام مند یاد می شود.
علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به پایگاه «اسکای روم» به آدرس: https://www. skyroom. online/ch/farhang/anjomanmafakher

با فشردن گزینه«میهمان» در این نشست مجازی شرکت داشته باشند. همچنین این برنامه از طریق صفحه اینستاگرام انجمن به نشانی https://www. instagram. com/anjomanasarmafakher2 نیز به صورت زنده پخش خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها