شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
«کتابشناسی متون چاپ شده در ایران» در 2 جلد روانه بازار شد

انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با همکاری موسسه پژوهشی میراث مکتوب «کتابشناسی متون چاپ شده در ایران» را به کوشش محمود طیار مراغی و سید‌سعید میرمحمدصادق در 2 جلد چاپ و روانه بازار نشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، «کتابشناسی متون چاپ شده در ایران» در برگیرنده مجموع اطلاعات از سال 1233 قمری تا 1390 شمسی است که در 2 جلد به زبان‌های فارسی، عربی و ترکی منتشر شده‌است.
 
این کتابشناسی در برگیرنده اطلاعات متن‌ها، نسخه برگردان‌ها، رساله‌ها و مجموعه‌های میراثی از ابتدای شکل‌گیری صنعت چاپ در ایران تا سال 1390 است.
 
در واقع طرح تدوین کتاب «کتابشناسی متون چاپ شده در ایران» یک طرح ملی است که در سال 1376 در شورای علمی مرکز نشر میراث مکتوب وقت تصویب شد. جلد اول این مجموعه به جمع‌آوری اطلاعات و تکمیل کار برگ‌های متون چاپی از ابتدای ورود صنعت چاپ حدود سال 1233 قمری تا پایان 1380 شمسی، اختصاص دارد.
 
جلد دوم از کتاب «کتابشناسی متون چاپ شده در ایران» تکمیل اطلاعات کتابشناسی متون چاپ شده از سال 1380 تا پایان سال 1390 خورشیدی است.
 
«کتابشناسی متون چاپ شده در ایران» که جلد اول آن به کتاب‌های فارسی و جلد دوم آن به کتاب‌های عربی و ترکی اختصاص دارد، از نظر ساختار بر اساس عنوان کتاب‌ها و به صورت الفبایی(در هر زبان) تنظیم شده‌است و در مجموع اطلاعات کتابشناختی 9198 عنوان متن چاپ شده در ایران را در برمی‌گیرد.
 
علا‌قمندان برای تهیه این اثر می‌توانند از طریق مراجعه حضوری به فروشگاه انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران واقع در ساختمان کتابخانه ملی و فروشگاه مجازی سازمان به آدرس http://bookshop.nlai.ir  مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها