شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
برای مقابله با کرونا، رمان و زندگی‌نامه‌های جهانی را بخوانیم

فریبرز خسروی، معاون کتابخانه ملی ایران برای از مردم دعوت کرد تا برای جلوگیری از شیوع کرونا در خانه بمانند و رمان‌ها و زندگی‌نامه‌های جهانی را مورد مطالعه قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، فریبرز خسروی با بیان اینکه مطالعه کتاب در ایام کرونا راهی برای برون‌رفت از بحران و جلوگیری از شیوع این ویروس است، گفت: در شرایط فعلی مردم باید بیشتر در منازل بمانند و از تردد غیر ضروری جلوگیری کنند و بهترین راه برای ماندن در خانه برنامه‌ریزی برای کتاب خواندن است.
 
وی با ارائه پیشنهادهایی برای کتاب‌ خواندن بیان کرد: پیشنهاد مطالعه کتاب به رده سنی افراد بستگی دارد. مثلا در رده سنی کودک و نوجوان، آثار منتشر شده از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب های خوب و ارزشمندی است؛ اما برای مطالعه بزرگسالان، خواندن رمان‌ و سرگذشت‌نامه‌های جهانی را پیشنهاد می‌کنم؛ گرچه معتقدم اگر کتاب هایی از این دست را مطالعه نکنیم خود را از کسب تجربیات ناب در زندگی محروم کرده‌ایم.
 
معاون کتابخانه ملی ایران ادامه داد: به‌طور مثال، اگر کسی کتاب «بینوایان» اثر ویکتور هوگو یا کتاب «خانواده تیبو»  نوشته روژه مارتن دوگار یا کتاب‌های تولستوی را مطالعه نکند، خود را از زیبایی‌ها و نگاه‌های اصیل محروم کرده‌است.
 
وی با بیان اینکه به‌عنوان یک فرد کتابخوان مسئولیت دارد تا در جهت آگاهی بخشی هموطنان تلاش کند، خاطرنشان کرد: با درک همه مسائل و مشکلات مردم در این ایام، بهترین شیوه برای تامین سلامت افراد را مطالعه کتاب به‌ویژه بهترین رمان‌ها و سرگذشت نامه‌ها می‌دانم، چراکه تجربیات دیگر افراد در حوزه تاریخ شفاهی و خاطرات در تبادل تجربه و سرگرم شدن افراد کمک کرده و مفید واقع می‌شود.
 
معاون کتابخانه ملی ایران با اشاره به روش مطالعه کتاب گفت: در مطالعه کتاب تعداد صفحات و یا میزان تعداد کتاب مهم نیست، بلکه آنچه اهمیت دارد، این است که فرد چه کتابی را مطالعه می‌کند و تا چه اندازه مطالعه کتاب بر افراد تاثیر می‌گذارد، ضمن اینکه امروزه یک کتاب را می‌توان به کمک پادکست‌ و یا کتاب های صوتی گوش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها