شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
شاعران نوجوان نویدبخش آینده‌ای درخشان

غلامرضا طریقی شاعر و نویسنده معتقد است مهرواره «شعر آفرینش» به شاعران نوجوان و جوان انگیزه می‌دهد تا متوجه استعداد درونی‌شان بشوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عضو هیأت داوران بخش شعر کلاسیک دومین مهرواره «شعر» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره ارزیابی خود از آثار شاعران نوجوان کانون گفت: بچه‌هایی که در این رویداد حضور داشتند تفاوت‌های محسوسی با شرکت‌کنندگان رویدادهای دیگر داشتند.

وی ادامه داد: این تفاوت‌های محسوس ماحصل کار مربیان کانون پرورش فکری با بچه‌ها است که در آثار این شاعران نوجوان و جوان مشهود است.

طریقی یادآور شد: در رویدادهای دیگر یا آثار رسیده درخشان هستند یا خیلی ضعیف و به طور کلی آثار ناشی از قریحه تربیت نیافته هستند؛ اما در این رویداد آثار خیلی تربیت شده بودند و این تفاوت مهرواره «شعر» کانون با سایر رویدادهای مشابه است. ما باید از مربیانی که در طول سال با بچه‌ها کار کرده‌اند و برایشان زحمت کشیده‌اند تا توانایی‌شان پخته و صیقل خورده شود، قدردانی کنیم.

وی اظهار کرد: میانگین آثار شرکت‌کننده در دومین مهرواره «شعر آفرینش» کانون پرورش فکری خوب بود.

عضو هیأت داوران دومین مهرواره «شعر» کانون درباره تأثیرگذاری برگزاری مستمر این رویداد، بیان کرد: برای من شرکت در مسابقه شعر دانش‌آموزی در سال ۷۳ باعث شد تا شعر به بخش اصلی زندگی‌ام تبدیل شود. شاید اگر آن جشنواره برگزار نمی‌شد و کسی به من نمی‌گفت که توان شاعری دارم، الان زندگی‌ام در مسیر دیگری قرار گرفته بود.

طریقی تأکید کرد: اگر حتی مهرواره «شعر آفرینش» کانون به ۱۰ تا ۲۰ نفر انگیزه بدهد که متوجه استعداد درونی‌شان بشوند و شعر را جدی‌تر بگیرند، به هدفش رسیده است.

یادآوری می‌شود آثار منتخب دومین مهرواره‌ شعر آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب کتاب «صبح آفرینش» نیز منتشر شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها