شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
انتشار دو کتاب نقد و نظریه‌ حوزه ادبیات کودک

«ادبیات کودک/ هنر یا پداگوژی؟» و «مطالعات ادبیات کودک/ راهنمای روش پژوهش» عنوان دو کتاب نظری است که با مشورت پیتر هانت، استاد دانشگاه کاردیف انگلستان، برگزیده و در مجموعه‌ای به دبیری مرتضی خسرونژاد از سوی انتشارات مدرسه منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از  روابط عمومی انتشارات مدرسه: «هنر یا پداگوژی؟» و «راهنمای روش پژوهش» به ترتیب نوشته‌ توربن واینرایش با ترجمه‌ای از فریده یوسفی و جمعی از نویسندگان به ترجمه محبوبه فرهنگی با هدف فراهم‌آوردن زمینه‌ گفت‌وگو میان پژوهشگران، منتقدان و صاحب‌نظران ادبیات کودک ایران و جهان و همچنین جهت پاسخگویی به نیاز دانشجویان ارشد و دکتری دانشگاه‌های کشور منتشر و روانه بازار نشر شده است.

در پشت جلد کتاب «هنر یا پداگوژی؟» آمده است: «کتاب ادبیات کودک: هنر یا پداگوژی؟ گزارش جامعی درباره ویژگی‌های ادبیات کودک است که تحقیق‌های چند دهه را در بر می‌گیرد، و رابطه‌ بین نویسنده و اثر و نیز اثر و خواننده را می‌کاود. مؤلف با بررسی بافت اجتماعی، تربیتی، و زیبا شناسی ادبیات کودک نتیجه می‌گیرد که با وجود آن که به نظر می‌رسد هنر و پداگوژی شباهتی به هم ندارند، میان آن‌ها جدایی نیست و ضرورتا متضاد یکدیگر نیستند.»
 
در پشت جلد کتاب «راهنمای روش پژوهش» آمده است: «حوزه‌ پژوهش ادبیات کودک به سرعت در حال رشد است و دانشجویان و محققان این حوزه با چالش‌های پژوهشی گوناگونی روبه‌رو هستند. راهنمای حاضر نخستین کتابی است که به شکل پیچیدگی‌هایی پژوهش در ادبیات کودک در سطح دانشگاهی می‌پردازد و با گرد‌آوری تجربه‌های محققان مطرح بین‌المللی، بحث‌های دقیق و کامل درباره‌ روش‌های نقد ارائه می‌کند.»
 
بنابراین گزارش؛ این دو کتاب از مجموعه بیست جلدی پروژه «مرکز مطالعات ادبیات کودک» دانشگاه شیراز است. در این پروژه مرتضی خسرونژاد (دبیر مجموعه) و فریده پورگیو از طریق مشورت با پیتر هانت بیست کتاب مهم در حوزه‌ نظری ادبیات کودک در دنیا را برگزیدند تا به فارسی ترجمه شوند.
 
ادبیات کودک/ هنر یا پداگوژی؟» و «مطالعات ادبیات کودک/ راهنمای روش پژوهش»  را می‌توانید از طریق فروشگاه‌های انتشارات مدرسه تهیه و همچنین از طریق اپلیکیشن‌های فیدیبو و بوفه رایگان دانلود کنید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها