شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
دانلود رایگان 300 نسخه خطی کتابخانه و موزه ملی ملک

مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک از ارائه و بارگذاری 300 نسخه خطی در مجموعه نسخه‌های خطی کتابخانه و موزه ملی ملک در فضای مجازی برای دریافت و بهره‌گیری پژوهشگران، اندیشمندان و نسخه‌شناسان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، غلامرضا خواجه‌سروی؛ مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با اشاره به در دسترس قرار گرفتن این نسخه‌های خطی گفت: موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، ه‌زمان با دهه کرامت و در آستانه فرارسیدن زادروز خجسته سلطان سریر ارتضا حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام، 300 نسخه خطی در گستره فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی را برای دریافت و بهره‌گیری پژوهشگران، اندیشمندان و نسخه‌شناسان در وب‌سایت موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی (www.malekmuseum.org) بارگذاری کرد. پژوهشگران می‌توانند فایل دیجیتال هریک از این نسخه‌ها را دانلود و دریافت کنند.
 
وی افزود: این کوشش فرهنگی در تداوم ارائه خدمات غیرحضوری موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در دوران رویارویی با بیماری کرونا در فضای مجازی انجام می‌شود.
 
خواجه‌سروی اظهار کرد: 300 نسخه‌ای که برای دسترسی پژوهشگران، اندیشمندان و نسخه‌شناسان در وب‌سایت این موسسه بارگذاری می‌شود، همه زمینه‌های علوم و دانش‌های قدیم از سده‌های نخستین دوران ایران اسلامی تا روزگار قاجار را دربرمی‌گیرند. دسترسی مستقیم به این نسخه‌ها و دریافت آن‌ها بستری مناسب برای گسترش پژوهشگر در نسخه‌های خطی و تولید علم برپایه علوم و دانش‌های اسلامی- ایرانی در سده‌های گذشته پدیدار می‌کند.
 
علاقه‌مندان و پژوهشگران داخلی و خارجی در قالب این خدمت جدید مجازی امکان دسترسی آسان به منتخبی از آثار گنجینه خطی ملک در محورهای موضوعی دینی، ادبی، تاریخی، فلسفه، عرفان، پزشکی، نجوم و هنر در گستره فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی را از طریق لینک  http://malekmuseum.org/multimedia/download/18 در اختیار دارند.
 
از نسخه‌های خطی زیارت‌نامه امام رضا (ع)، ترجمه ذهبیه، الصحیفه الرضویه، القصیدهالتائیه فی مدح الرضا و همچنین فقه الرضا، با موضوع این امام همام در محورهایی مانند پزشکی، احادیث شیعه، شعر عربی و ... اشاره کرد. همچنین آثاری از بزرگان، مشاهیر و دانشمندان کشور همچون شیخ بهایی، ابن سینا، خواجه نصیرالدین طوسی، عطار نیشابوری و... در بین رساله‌های خطی این مجموعه دیجیتال وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها