سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
هجدهمین دوره شاهنامه‌خوانی در لاذقیه برگزار شد

مرکز فرهنگی ایران در لاذقیه هجدهمین دوره اختصاصی شاهنامه‌خوانی را با حضور استادان زبان و ادبیات فارسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه‌های حلب، تشرین و حمص برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، با توجه به سفر دو روزه استادان زبان و ادبیات فارسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه حلب به شهر لاذقیه جهت بازدید از برخی مراکز فرهنگی و علمی این استان، مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاذقیه با هماهنگی‌های به عمل آمده ضمن استقبال و همراهی با این هیأت علمی دانشگاهی، برای شرکت و حضور آنان در هجدهمین جلسه شاهنامه‌خوانی دعوت به عمل آورد.

در ابتدای این جلسه، حسینی‌درقه، وابسته فرهنگی کشورمان در لاذقیه از فراگیران دروس شاهنامه درخواست کرد تا ضمن معرفی خود، توضیحاتی از نحوه آموزش و علاقه‌مندی خود به زبان و ادبیات فارسی به خصوص شاهنامه‌خوانی مطالبی را به این زبان برای شرکت کنندگان بیان کنند.

نرگس السادات سنگی با خرسندی کامل از بیان شیوا و روان دوست‌داران و علاقه‌مندان به زبان فارسی گفت: من تاکنون در بسیاری از مناسبت‌ها و جلسات فارسی‌آموزان در دمشق و حلب شرکت کرده‌ام و حقیقتاً دریافتم، شما با اینکه به ایران سفری نداشته‌اید اما خیلی زیبا و واضح فارسی را صحبت می‌کنید و جا دارد تا از استادان خوبتان و پشتکار شما تشکر و قدردانی کنم.

خانم محمدزاده، مدیریت اجرای شاهنامه‌خوانی این جلسه را بر عهده گرفت و ضمن توضیحات کوتاهی در خصوص طریقه شاهنامه‌خوانی و تصویرسازی ذهنی آن، مطالب آموزنده و مفیدی را برای شرکت‌کنندگان بیان کرد.

آخرین بخش این برنامه، قصیده زیبای عربی و فارسی حضرت حافظ بود که توسط پرهام سنگی، نوجوان ایرانی برای حاضران سروده شد و مورد تشویق همگان قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها