سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
شماره جدید پژوهشنامه کتیبه و زبان منتشر شد

شماره 5 و 6 پژوهشنامه کتیبه و زبان فصلنامه علمی پژوهشکده زبان شناسی، کتیبه‌ها و متون پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، پژوهشنامه کتیبه و زبان از مقاله‌های تحقیقی اصیل و نوآورانه در زمینه کتیبه‌شناسی، متن‌شناسی و زبان‌شناسی که حاوی نکات علمی و غیر اقتباسی باشند استقبال می‌کند و صرفا مقاله‌هایی برای چاپ مورد بررسی و پذیرش قرار می‌گیرند که پیشتر در نشریه‌های داخلی و خارجی چاپ یا ارائه نشده باشند.

این شماره از پژوهشنامه کتیبه و زبان حاوی مقالاتی همچون نسخه‌های خطی شرح التعریف، کتاب تأثیرگذار در پیدایش طریقت خواجگان نقشبندیه، خودنگاره سغدیان، ریشه‌شناسی واژه زهر، پژوهشی در احوال کتیبه‌های آرامگاه و سنگ مزار محمد کاظم و اله اصفهانی ، جمیل صدقی زهاوی ادیب و ایران‌شناس کردستان، کتیبه‌های مجموعه تاریخی بی بی خانم در شهر سمرقند است.

در مقاله خودنگاره سغدیان به نگارش فرانتس گرونه و ترجمه مریم دارا استادیار پژوهشکده زبان‌شناسی، کتیبه‌ها و متون آمده است منابع نوشتاری گوناگون که بیشتر سغدی، چینی و عربی هستند نشان می‌دهند که سغد و مردم سغد در قرون دوم و سوم میلادی به مرکز ثقل تجاری در آسیای مرکزی، چین و مناطقی از هند و جنوب شرق آسیا تبدیل شده بودند، منابع مذکور این مسئله را به طور مستمر تا قرن هشتم نشان می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها