بهمن کیارستمی در پاسخ به حاشیه‌های ایجاد شده پیرامون انتشار کتاب نامه‌های پدرش، گفت: به دنبال تاسیس بنیاد کیارستمی هستیم.

ایرنا نوشت: بهمن کیارستمی در پاسخ به حاشیه‌های ایجاد شده پیرامون انتشار کتاب نامه‌های پدرش، گفت: به دنبال تاسیس بنیاد کیارستمی هستیم.

بهمن کیارستمی  از تلاش برای تاسیس بنیادی برای حفظ و نشر آثار عباس کیارستمی خبر داد و گفت: پرویز جاهد، فیلم‌ساز، مدرس و منتقد سینما پیشنهاد کرد که به دلیل نبود توافق میان وارثان، بهتر است که بنیادی باشد که بتواند مسئولیت حفظ و نشر آثار را بر عهده بگیرد. کارهای بسیاری باقی مانده و تقریبا هیچ چیز پیش نرفته است، من امیدوارم که تاسیس این نهاد دست کم در ایران بتواند، به انتشار آثار عباس کیارستمی کمک کند و کارها را به پیش ببرد. آنچه مهم است هموار بودن راه انتشار آثار اوست.
بهمن کیارستمی درباره ادعای احمد کیارستمی، برادرش، گفت: مسائلی که مطرح شده، حقوقی هستند و درست آن است که در دادگاه مطرح شده و درباره اش حکم داده شود، به ویژه این که طرف دیگر این مساله نشر نظر است و مدیر نشر باید درباره آن پاسخ بدهد. هر گاه این پیگیری صورت گرفت، می‌توانیم درباره این موضوع ادعایی را مطرح کرد. در مساله قانونی و حقوقی نمی‌توان به سادگی صحبت کرد، اگر این موارد جور دیگری مطرح شده بود، درباره‌اش حرف می‌زدیم اما زمانی که طرح شکایت در دادگاه عنوان می‌شود، هر گونه ادعایی پیش از آن درست نیست چون می تواند روی نتیجه اثربگذارد، شخصا ترجیح می دهم که منتظر نتیجه دادگاه باشم.
کیارستمی در پایان گفت: در این مرحله به نظر می رسد که موضوع نشر نظر مخاطب این ادعای قانونی باشد، این دعواها چیزی بیشتر از دعوای وارثان یک متوفی نیست و جز این که باعث شود یک زمین خاصلخیز، بایر بماند، فایده ای ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها