سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
دانلود رایگان کتاب خاطرات بولتون در اینترنت

ظاهراً بسیاری از مخالفان ترامپ برای مبارزه با او راه جالبی را پیش گرفته و کتاب را به صورت رایگان در اینترنت عرضه کردند

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پولیتیکو، کتاب خاطرات جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا هفته گذشته به طور رسمی وارد بازار کتاب این کشور شده است. بولتون در این کتاب مطالب بسیاری در افشای سیاست‌های دولت ترامپ نوشته است. دولت بارها سعی کرده تا از انتشار این کتاب جلوگیری کند.
 
یک دادگاه آمریکایی چند روز پیش با درخواست ترامپ برای جلوگیری از انتشار کتاب بولتون با عنوان «در آن اتاق اتفاق افتاد» مخالفت کرد و اعلام کرد این کتاب مجوز انتشار در آمریکا را دارد.
 
قاضی رویس لمبرت، از دادگاه منطقه‌ای آمریکا در واشنگتن، گفته جان بولتون با این کتابش با امنیت ملی آمریکا قمار کرده و کشورش را در معرض آسیب قرار داده است. هر چند او حکم داد که دولت نتوانست دادگاه را متقاعد کند که ممنوعیت انتشار این کتاب مانع از صدمات جبران ناپذیر خواهد شد.
 
بعد از این همه کشمکش برای جلوگیری از انتشار کتاب بولتون و توزیع آن در کشور آمریکا ظاهراً بسیاری از مخالفان ترامپ برای مبارزه با او راه جالبی را پیش گرفته و کتاب را به صورت رایگان در اینترنت عرضه کردند. کتاب بولتون به صورت نسخه پی‌دی‌اف در اینترنت ارائه شده است.
 
البته این اقدام احتمالی معترضان ترامپ از سوی سیمون‌‌‌اندشوستر ناشر این کتاب مورد اعتراض قرار گرفته است. انتشارات برای پیگیری این موضوع به دادگاه قضایی آمریکا شکایت کرده است. آدام روتبرگ سخنگوی انتشارات این اقدام معترضان را دزدی ادبی خطاب کرده است.
 
کتاب بولتون در هفته گذشته در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون قرار داشت. خبرگزاری آسوشیتدپرس یکی از منابعی است که از سوی انتشارات برای استفاده غیرقانونی از محتویات کتاب مورد اتهام قرار دارد.
 
کتاب خاطرات بولتون قرار بود ماه مارس سال جاری منتشر شود ولی به دلیل شکایت کاخ سفید چند ماه به تاخیر افتاد. کاخ سفید ادعا کرده بود که این کتاب اطلاعات محرمانه طبقه‌بندی شده دولت را افشا کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها