شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
داستان یک دوستی واقعی در «فقط دوست خودمی»

مژگان کلهر در جدیدترین اثر خود با نام «فقط دوست خودمی» که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده به دوستی و آداب آن، پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، دوستی و آداب آن، موضوعی است که مژگان کلهر در جدیدترین اثر خود با نام «فقط دوست خودمی» به آن پرداخته است. در این کتاب جغد و جوجه‌تیغی هر شب با هم بازی می‌کنند اما بالاخره سر و کله‌ دیگر حیوانات جنگل پیدا می‌شود. آن‌ها دوست دارند ضمن دوستی با حیوانات جدید با آن‌ها بازی کنند، اما جغد دوست ندارد دوستی‌اش با جوجه تیغی را با دیگران تقسیم کند و این رفتار را هر شب تکرار می‌کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «شب بعد جوجه‌تیغی و جغد باز هم قایم‌موشک بازی می‌کردند که خفاشی آمد. از شاخه آویزان شد و گفت: بچه‌ها، ‌ من هم بازی؟، جغد با نوکش به پای خفاش زد و گفت: برو عقب! ‌ما با کسی بازی نمی‌کنیم.» خفاش خندید و گفت: این‌جوری که بیشتر خوش می‌گذرد.»

این کتاب با تصویرگری سولماز جهانگیر مناسب گروه سنی بالای ۹ سال «نو نهال» است و به آن‌ها درباره‌ حسادت و تاثیرهای آن بر روابط آموزش می‌دهد.

بر این اساس علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی این کتاب را با قیمت ۱۰هزار تومان خریداری کنند.

یادآوری می‌شود کتاب «فقط دوست خودمی» با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها