شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
«سبک زندگی اسلامی» به‌قلم آیت‌الله علم‌الهدی

کتاب «سبک زندگی اسلامی» به قلم آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، از سوی انتشارات آستان قدس رضوی (به‌نشر) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «سبک زندگی اسلامی» به بیان آموزه‌های اسلامی درباره مهم‌ترین ابزارهای زندگی ‌می‌پردازد. نویسنده کتاب در دو بخشِ «کلیات» و «مفاهیم سبک زندگی از منظر اسلام»، سعی کرده به سوالاتی همچون مهم‌ترین ابزارهای زندگی در آموزه‌های دینی ما کدامند؟ و جزئیات رایج در متن زندگی، خانه، خانواده، کار و تعاملات اجتماعی از دیدگاه سبک زندگی اسلامی چگونه‌اند؟، پاسخ دهد.

سبک زندگی به فرموده رهبر معظم انقلاب بخش اساسی و حقیقی پیشرفت و تمدن‌سازی نوین اسلامی بوده و لازمه انتخاب سبک زندگی، پیروی از یک مکتب و ایدئولوژی است. لذا در این کتاب به منظور تبیین سبک زندگی براساس آموزه‌های اسلامی، نخست مطالب و مفاهیم کلی درباره سبک زندگی بیان شده و سپس آموزه‌های اسلامی درباره مهم‌ترین ابزارهای زندگی یعنی علم و دانش، توان و قدرت و مال و ثروت مطرح شده است.

در ادامه نیز مهم‌ترین جزئیات رایج در متن زندگی مثل خانواده، مسکن، خوراک و تغذیه، کار و اشتغال، تعامل و رفتار با دیگران مورد بررسی قرار گرفته است.

این اثر به قلم آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی به نگارش درآمده و سیدمهدی مرویان حسینی، کار تحقیق و تنظیم آن را برعهده داشته است.

نخستین چاپ کتاب «سبک زندگی اسلامی» در 234 صفحه با شمارگان 1000 نسخه‌ به بهای 32 هزار تومان در فروشگاه‌های به‌نشر در مشهد و سراسر کشور در دسترس قرار دارد‌. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب به سایت به‌نشر به نشانی https://behnashr.com مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها