دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
تخفیف ویژه خدمات پستی سامانه پست کتاب تمدید شد

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با پیشنهاد موسسه خانه کتاب برای تمدید تخفیف ویژه خدمات پستی سامانه پست کتاب تا پایان شهریورماه سال جاری موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، فرصت استفاده از تخفیف ویژه، خدمات سامانه «پست کتاب» در طرح «عبور از کرونا با کتاب» با موافقت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پایان شهریور۱۳۹۹ تمدید شد. براساس پیشنهاد معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هزینه‌های خدمات پستی سامانه پست کتاب با ادغام موسسات از طریق موسسه فراگیر پرداخت خواهد شد.

در طرح تخفیف سامانه پست کتاب با عنوان «عبور از کرونا با کتاب» از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون ۲۷۰ هزار بسته کتاب ارسال شده است. در این طرح که با هدف عدالت دسترسی به کتاب برای همه شهروندان ایجاد شده، با اختصاص بخشی از یارانه کتاب به حمایت از سامانه «پست کتاب»، برای ارسال هر بسته پستی کتاب به هر نقطه کشور در سرویس «سفارشی» تا دو کیلوگرم صرفاً مبلغ ۳۰ هزار ریال دریافت می‌شود و مابقی مبلغ از محل یارانه کتاب به شرکت پست پرداخت می‌شود.

از زمان تاسیس سامانه پست کتاب تا ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۸، ۵۱۹ فعال حوزه کتاب و نشر شامل ناشر، کتابفروشی و فروشگاه اینترنتی در سامانه پست کتاب عضو شده بودند، اما با اجرای طرح «عبور از کرونا با کتاب» این تعداد با افزایش ۴۱ درصدی به ۸۷۵ عضو رسیده‌است که از این تعداد، ۵۶۹ ناشر، ۱۷۹کتابفروش و ۱۲۷ فروشگاه  اینترنتی  را شامل می‌شود.

در طرح «عبور از کرونا با کتاب» ۸۲ هزار و ۶۵۰ بسته ارسالی‌(۹۲ درصد) متعلق به شهرها و ۷ هزار و ۳۵۰ بسته ارسالی (۸ درصد) به روستاها اختصاص داشته‌است؛ همچنین بیشترین میزان ارسال کتاب در این طرح متعلق به  تهران، قم و خراسان رضوی و بیشترین دریافت‌کنندگان کتاب در تهران، اصفهان و فارس بوده‌اند.

ناشران، کتابفروشان، توزیع‌کنندگان، فروشگاه‌های اینترنتی کتاب و فعالان تولید و فروش کتاب، با پروانه کسب و کار معتبر می‌توانند برای استفاده از این تخفیف از طریق سایت خانه کتاب ketab.ir یا سامانه posteketab.com نسبت به ثبت‌نام و عضویت اقدام کنند؛ پس از ثبت‌نام حداکثر طی ۲۴ ساعت پنل پستی سامانه پست کتاب در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها