دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
محمد‌مهدی دادمان رئیس حوزه هنری شد

محمدمهدی دادمان، با حکم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رئیس حوزه هنری منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حکمی محمد‌مهدی دادمان را به ریاست حوزه هنری منصوب کرد.
در متن این حکم انتصاب آمده است؛

بسم‌الله‌ الرحمن‌الرحیم
مجاهد فرهیخته، جناب آقای محمد‌مهدی دادمان – زید عزه

بازخوانی موقف و مصاف کنونی و پیشِ‌ روی نهضت، برای تحلیل جایگاه و ظرفیت حوزه‌ هنری، در میانه‌ میدان مبارزه‌ فرهنگی، به کسی اجازه‌ کم‌دقتی نخواهد داد.
ما از امام راحل‌مان آموخته‌ایم که «تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل‌دهنده اسلام ناب محمدی‌(صلی الله علیه و آله و سلم)، اسلام ائمه هدی‌(علیهم السلام)، اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگان تاریخ تلخ و شرم‌آور محرومیت‌ها باشد و هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه‌داری مدرن و کمونیسم خون آشام و نابود‌کننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی‌درد و در یک کلمه اسلام آمریکایی باشد.»  

برای برداشتن دومین قدم بلند بالندگی هنر متعهد، در این زمانه‌ی بشارت‌ها و امداد الهی در شکستن هیمنه‌ی تمدنی ابلیس الابالسه، اجتماع روزافزون هِمَم هنرمندان متعهد برای تقویت اراده‌ی مردم ضرورتی است، اجتناب‌ناپذیر.

اساساً «هنر دمیدن روح تعهد در کالبد انسان هاست» و رسالت الهی پیامبران جز این نبوده است. هنر و تبلیغ، «زوج بَهیج» اند و هماره، هم افق و همگام. در زمانه‌ای که روز به روز اهمیت و اثر هنر و رسانه، ضریبی فزاینده می‌یابد و فرصت‌های نو به نو برای تبلیغ اسلام ناب خلق می‌شود، ضرورت پیوند و اتصال، و همراهی و هم افزایی نهادهای مکتبی بیش از پیش، آشکار می‌شود.

حوزه هنری کلمه طیبه‌ای از جنس انقلاب اسلامی است که از چهار دهه پیش با همت و اخلاص هنرمندان صاحب عزمی بنا شد و به شجره طیبه‌ای بدل گشت و ثمراتش را به‌عنوان سرمایه‌ای بی بدیل، سترگ و ذی قیمت پیش روی جبهه گسترده فکری و فرهنگی ما قرار داد.

در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی، ضمن ابراز قدردانی قلبی و ارج نهادن به زحمات همه ی مجاهدینی که در پیشبرد حوزه هنری نقش و سهم مؤثر داشته‌اند، ضروری می دانم از زحمابی‌دریغ و مؤثر صدیق فرهیخته و مجاهدم، حضرت آقای مؤمنی شریف که به حق به احسان و شرافت و ایمان آراسته‌اند، به‌طور خاص و از سوی همه ی دلسوزان عرصه‌ی فرهنگ و هنر تشکر کنم و با اذن رهبری معظم انقلاب، جنابعالی را که بحمدالله از نخبگی، فرهیختگی و توانمندی مدیریتی لازم در عرصه فرهنگ و هنر برخوردار هستید، به ریاست آن نهاد ارجمند منصوب می‌نمایم؛ امیدوارم با ارتقاء و تعالی سازمان دهی و بهره گیری از همه ظرفیت‌ها در مسیر بالندگی بیش از پیش هنر متعهد موفق باشید.

از درگاه پروردگار منان توفیق روز افزون شما را در این راه مسألت نموده آرزو می‌نمایم در لحظه لحظه سربازی مؤثرتان برای اسلام عزیز و هنر متعالی و متعهد انقلاب اسلامی، مشمول ادعیه زاکیه امام عصر (ارواحنا فداه) قرار گیرید.

ان شاءالله
محمد قمی. دوم تیر ماه ۱۳۹۹ هجری شمسی. ۳۰ شوال المکرم ۱۴۴۱ هجری قمری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها