دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۰
کتاب‌های منتشره توسط ارشاد، تجدید چاپ می‌شوند

دكتر محسن پرویز، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشيه نشست «دیدار صمیمی خانه کتاب با اهل قلم» در گفت و گو با "ايبنا"، از اتمام موجودی برخی کتاب‌های چاپ شده توسط وزارت ارشاد در مجموعه کتاب‌های شعر و داستان خبر داد و گفت كه ۸۰ جلد دیگر از این کتاب‌ها در دست انتشار است.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دکتر پرویز در «نشست صمیمی خانه کتاب با اهل قلم» در پاسخ خبرنگار ایبنا در مورد کتاب‌هایی که با حمایت وزارت ارشاد توسط نشر «تکا» منتشر می‌شوند گفت: مرکز توسعه کتاب ایران (تکا) از چندی پیش در پی بررسی هایی که در حوزه شعر و داستان انجام شد اقدام به چاپ 213 کتاب شعر و داستان کرد. این تصمیم به علت عدم رضایت مخاطبین شهرستانی در سفرهای استانی هیات دولت از پخش کتاب در شهرستان‌ها و همچنین عدم دسترسی برخی از مخاطبین ایرانی خارج از مرزها به کتاب‌های فارسی اتخاذ شد.

وی افزود: از این 213 کتاب تا کنون بیش از 130 کتاب منتشر و توزیع شده و هم اکنون نیز باقی این کتاب‌ها زیر چاپ هستند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در باره وضعیت کنونی این کتاب‌ها افزود : موجودی برخی از این کتاب‌ها با وجود اینکه به تازگی چاپ شده اند به پایان رسیده و در صدد چاپ مجدد این کتاب‌ها هستیم. 

پرویز درباره کتاب‌هایی که چاپ اولشان به پایان رسیده گفت: مثلا موجودی کتابي نوشته‌ آقای موسوی گرمارودی به اتمام رسیده و حدودا پنجاه درصد کتاب‌آقای بهمنی نیز در بازار به فروش رسیده و این حاکی از آن است که اگر کتاب خوبی به بازار عرضه شود مخاطبان از آن‌ها استقبال می‌کنند. از سوي ديگر این امر از افزایش و رشد کتابخوانی در ایران حکایت می‌کند.

نشست صمیمی خانه کتاب با اهل قلم شنبه شب گذشته در هتل انقلاب با حضور جمعی از اصحاب قلم (افرادی چون علی موسوی‌گرمارودی، جواد محقق، مصطفی محدثی خراسانی، مرتضی امیری اسفندقه، راضیه تجار، دکتر غلامرضا جمشیدنژاد، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، حسین اسرافیلی، عبدالکریم جربزه‌دار (مدیر انتشارات اساطیر)، سیدعلی آل‌داود، رحیم زریان، دکتر حکیمه دبیران، دکتر امامی از برگزیدگان کتاب سال و جمعی از شاعران و نویسندگان جوان) به همراه مسوولان موسسه خانه کتاب و معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط