سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
نامزدهای نهایی بخشِ رمان سومین دوره­ جایزه­ ادبی احمد محمود

سومین دوره­ جایزه­ ادبی احمدِ محمود برندگانِ خود را خواهد شناخت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) سومین دوره­ جایزه­ ادبی احمد محمود که بنا بود در زمستان گذشته برگزار شود به دلیل وقایع متعدد و سپس همه­‌گیری ویروسِ کرونا به تعویق افتاد.

پیش از این نامزدهای ده­گانه­ این جایزه در دو بخش رمان و داستان کوتاه بنا بر نظرسنجی گسترده اعلام شده ­بودند اما شرایط جوری پیش رفت که تصمیم برآن شد نامزدهای اصلی و برگزیدگان کتاب‌های سال 1397 به صورت خبری اعلام شوند و جوایز آن­ها هم­زمان با چهارمین دوره در زمستان امسال به برگزیدگان اهدا شود. چه این جایزه معتقد است حضور اهالی ادبیات و کتاب بخشی از جذابیت و تاثیرگذاری یک جایزه است، اگر در زمستان امسال نیز همه­‌گیری این ویروس افول نکرد آن وقت جوایز به شکل خصوصی یا در مراسمی بسیار محدود به برندگان اهدا می­‌شود.

بنابراین و با توجه به رای داوران نهایی سومین دوره­ جایزه­ ادبی احمد محمود این پنج رمان به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب شدند.
 
اعترافاتِ هولناکِ لاک­پشتِ مُرده، مرتضی برزگر، نشرِ چشمه
پیاده، بلقیس سلیمانی، نشرِ چشمه
خاموش­خانه، ساناز زمانی، نشرِ نیماژ
شکوفه‌­های عَناب، رضا جولایی، نشرِ چشمه
قوها انعکاسِ فیل­ها، پیام ناصر، نشرِ مرکز
 
داوران این بخش عبارت­‌اند از محمد حسینی، کامران سپهران، امیر نصری. این جایزه به دبیری مهدی یزدانی­ خُرّم برگزار می­‌شود. به دلیل دبیری او در جایزه رمان «خون­خورده» از تمام مراحل داوری کنار گذاشته شد. نتایجِ نهایی تا پایانِ خرداد­ماه اعلام خواهند شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها