یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
تشکیل شرکت تعاونی ناشران استان سمنان ضروری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان بر تشکیل شرکت تعاونی ناشران این استان برای انسجام‌بخشی به فعالیت‌های حمایتی از ناشران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح در نشستی با برخی از ناشران و فعالان صنعت نشر در سمنان، عنوان کرد: ناشران استان سمنان می‌توانند با انجام مشورت‌هایی با شرکت تعاونی ناشران خراسان رضوی نسبت به تاسیس و راه‌اندازی تعاونی ناشران این استان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در قدم اول برخی از پیشکسوتان نشر سمنان می‌توانند با مراجعه به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با چگونگی تاسیس تعاونی آشنا و اقدامات لازم را انجام دهند، افزود: ناشران خراسان رضوی با تشکیل تعاونی به نتایج خوبی رسیده‌اند و علام بر دریافت و توزیع سهمیه کاغذ، در شهرک صنعتی این استان نیز موفق به دریافت زمین و ایجاد تاسیساتی شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مطالعه اساسنامه سایر تعاونی‌ها و آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به تاسیس تعاونی‌ها را در نخستین گام برای ناشران این استان ضروری خواند و گفت: ایجاد و راه‌اندازی تعاونی ناشران استان سمنان می‌تواند در آینده زمینه را برای دریافت سهمیه کاغذ و سایر حمایت‌های صنفی ناشران فراهم سازد.

در این نشست که با حضور سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد، ناشران و فعالان نشر سمنان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را در زمینه ایجاد تشکل ناشران این استان بیان کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها