چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
تظاهرات سمبلیک مسئولان جایزه کتاب انگلیس

برگزارکنندگان جایزه کتاب معتبر دزموند الیوت انگلیس امسال تمام نامزدهای نهایی خود را از میان نویسندگان سیاه‌پوست انتخاب کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از لیت‌هاب، امسال جایزه دزموند الیوت تمام نامزدهای نهایی خود را از میان نویسندگان سیاه‌پوست انتخاب کرده است. در آمریکا کشته شدن یک جوان سیاه‌پوست توسط افسر پلیس موجی از خشم در میان کشورهای مختلف ایجاد کرده است. مسئولان جایزه انگلیسی امسال همه منتخبان نهایی را از میان سیاه‌پوستان انتخاب کردند.
 
جایزه ۱۰ هزار پوندی «دزموند الیوت» ویژه نویسندگان نوقلم انگلیسی است و سالانه به بهترین اثر داستانی که به زبان انگلیسی نوشته شده و در انگلستان به چاپ رسیده باشد، تعلق می‌گیرد.
 
«دزموند الیوت» ناشر و کارگزار ادبی بود که در یک یتیم‌خانه ایرلندی بزرگ شد. او سال ۱۹۴۷ در سن ۱۶ سالگی با دو پوندی که در جیب داشت، راهی انگلیس شد تا در انتشارات «مک‌میلان» شروع به کار کند. «الیوت» در سال ۱۹۶۰ موفق شد تا انتشارات «آرلینگتون» را تأسیس کند. او سال ۲۰۰۳ در سن ۷۳ سالگی درگذشت.
 
«الیوت» پیش از مرگ گفته بود دوست دارد، بنیادی را راه‌اندازی کند تا از راه مالی به نویسندگان نوقلم کمک کند و به این ترتیب جایزه «دزموند الیوت» از سال ۲۰۰۷ تاکنون برگزار می‌شود.
 
سال گذشته این جایزه به کلر آدام به خاطر نگارش رمان کودک طلایی رسیده بود. سه نویسنده انتخاب شده برای جایزه امسال طبق زیر اعلام شده است:
 

ابی دیره نویسنده رمان دختری با صدای بلند
 

درک اوسون نویسنده رمان به یاد من آورد


اوکچوکو نزلو نویسنده رمان شادی‌های خصوصی نینا مالونی
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها