دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
تحویل نشان اوراسیا به خالق «گلستان یازدهم»/ ادبیات پایداری اولین جایزه بین‌المللی را گرفت

بهناز ضرابی زاده نویسنده چند کتاب پرمخاطب از جمله «دختر شینا»، روز گذشته لوح تقدیر و نشان طلای جایزه ادبی اوراسیا را از اتحادیه هنر اوراسیا دریافت کرد.

به گزارش  خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از فارس بهناز ضرابی زاده نویسنده چندین کتاب از جمله «دختر شینا»، روز گذشته لوح تقدیر و نشان طلای جایزه ادبی اوراسیا را از سوی انتشارات سوره مهر دریافت کرد.
این نشان نخستین جایزه بین‌المللی ادبیات دفاع مقدس است که به کتاب «گلستان یازدهم» خاطرات زندگی مشترک یک سال و هشت ماه خانم پناهی روا همسر شهید سردار علی چیت‌سازیان اعطا شد.
به همین مناسبت، ضرابی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس گفت: این جایزه سال گذشته اعطا شده بود، اما به تازگی از سوی انتشارات سوره مهر به دست بنده رسید. با توجه به اینکه نخستین جایزه بین‌المللی کشور در عرصه ادبیات پایداری است، بسیار مهم و ارزشمند است.

این نویسنده در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: جایزه ادبی اوراسیا در سال ۲۰۱۳ از سوی اتحادیه خلاقیت‌های هنری اوراسیا، با هدف تشویق مؤلفان و نویسندگان مستعد در رشته‌های مختلف ادبی، هنری و مستند در زمینه تقویت و غنای متقابل فرهنگی کشور‌های منطقه راه‌اندازی شد. در واقع گروه یا تشکل غیردولتی که هرساله آثاری که ترجمه شده باشند را ارزیابی و داوری می‌کنند که خوشبختانه سال گذشته این جایزه به ایران رسید.
نویسنده «گلستان یازدهم» ابراز داشت: آیین پایانی جایزه ادبی اوراسیا با حضور جمعی از دانشمندان، نویسندگان، شاعران، ناشران و منتقدانِ برجسته از کشور‌های روسیه، ایران، قزاقستان، هند، بلاروس و اوکراین روز ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ در مسکو برگزار و نشان‌های طلا، نقره و گواهینامه از سوی کارینا سارسنووا رییس اتحادیه هنر اوراسیا اعطا شد. 
ضرابی‌زاده درباره ترجمه دیگر آثارش بیان داشت: تاکنون سه کتاب «گلستان یازدهم»،‌«دختر شینا» و «ساجی» به زبان‌هایی چون ترکی استانبولی،‌ عربی، روسی، اردو و آذری ترجمه شده و اخیرا قرار است «گلستان یازدهم» به انگلیسی ترجمه شود.
بر اساس این گزارش، پیش از این دو کتاب «مردگان باغ سبز» نوشته محمدرضا بایرامی و «سه کاهن» اثر مجید قیصری جایزه ادبی اوراسیا را دریافت کرده‌اند و «گلستان یازدهم» که نسخه فارسی آن را انتشارات سوره مهر منتشر کرده، سومین اثری است که موفق به دریافت این جایزه ادبی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها