یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
249 اثر از سراسر کشور به جشنواره «داستانک کوردی مهاباد» رسید

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد با اشاره به اتمام مهلت ارسال آثار به جشنواره «داستانک کوردی مهاباد»، گفت: 249 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، سیامند جوانبخت اظهار کرد: سومین جشنواره سراسری داستانک کوردی که با همت پایگاه خبری هاژه برگزار می‌شود، با استقبال گرم داستان‌نویسان استان‌های مختلف کشور روبرو شده و 136 داستانویس آثار خود را برای این جشنواره ارسال کرده‌اند.

جوانبخت با اشاره به موفقیت این جشنواره در دوره‌های گذشته که به‌صورت منطقه‌ای برگزار شده است، تصریح کرد: برای سومین سال متوالی مهاباد میزبان داستان نویسان کورد از سراسر کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه موضوع داستانک‌ها آزاد در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: آخرین مهلت با توجه به شیوع ویروس کرونا تا 15 فروردین ماه تمدید شد و پس ارزیابی آثار اعلام نتایج در آینده‌ای نزدیک صورت خواهد گرفت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد افزو: دومین جشنواره داستانک کوردی مهاباد که تیرماه سال گذشته با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، 162 اثر  از 88 داستانویس به این جشنواره ارسال شد در بین آنها 6 اثر از سوی هیات داوران تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت نمودند، همچنین 6 اثر نیز از سوی هیات داوران شایسته تقدیر اعلام شدند.

هرمان وتمانی دبیر اجرایی سومین جشنواره سراسری داستانک کوردی نیز در خصوص آثار ارسال شده به جشنواره اظهار کرد: 249 اثر از 136 داستانویس کورد از استان‌های مختلف کشور با لهجه‌های مختلف زبان کوردی ازجمله: سورانی، کورمانجی، هورامی، لکی، گورانی، کلهوری و اردلانی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی افزود: آثار رسیده به این جشنواره توسط 3 داور بررسی و ارزیابی خواهند شد.

وطمانی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا اعلام نتایج این جشنواره به تأخیر افتاد اما درعین حال فرصت بیشتری در اختیار داستان نویسان قرار گرفت تا آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

دبیر اجرایی سومین جشنواره داستانک کوردی در ادامه در خصوص زمان برگزاری مراسم اختتامیه و اعلام نتایج اظهار کرد: با پایان شیوع ویروس کرونا اعلام نتایج در مراسمی با حضور داستان نویسان و علاقمندان در این شهرستان برگزار خواهد شد و در صورت تداوم شیوع ویروس کرونا اعلام نتایج در کنفرانسی خبری با حضور اصحاب رسانه اعلام خواهد شد.

بر اساس  این گزارش ، اولین جشنواره داستانک طنز کوردی در سال 97 و دومین جشنواره داستانک کوردی در سال 98 در شهرستان مهاباد برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها