یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
کتاب محقق داماد در حوزه حقوق اسلامی در یزد رونمایی شد

کتاب «نظریه عمومی نفی دشورای در حقوق اسلامی» با حضور سید مصطفی محقق داماد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، در مراسمی به همت معاونت منابع انسانی دادگستری استان یزد در یک ارتباط ویدئو کنفرانسی در فضای مجازی با مشارکت سه استان تهران، فارس و یزد و با حضور سیدمصطفی محقق داماد، مؤلف کتاب «نظریه عمومی نفی دشورای در حقوق اسلامی»، از این اثر در حوزه علم حقوق رونمایی شد.

حسین دهقانی فیروزآبادی، معاون منابع انسانی دادگستری استان یزد در این رابطه گفت: با هدف استفاده از منابع غنی علمی و فقهی در مباحث حقوقی و قضایی، اساتید بنام و خِبره حقوق، شناسایی و ضمن معرفی آثار قلمی و تحقیقی این اساتید، فضایی جهت ارتباط دوسویه و قضات دادگستری استان و جمعی از اساتید برجسته حقوق و وکلا مهیا می‌شود.

وی در مورد مؤلف کتاب «نظریه عمومی نفی دشورای در حقوق اسلامی»، افزود: این کتاب توسط سیدمصطفی محقق داماد به نگارش درآمده است. او تحصیلات حوزوی را تا اجتهاد و تحصیلات دانشگاهی را تا مقطع دکتری در دانشگاه در رشته حقوق به پایان رسانده است.

در این جلسه علاوه بر حاضرین که از قضات برجسته دادگستری استان یزد، اساتید علم حقوق برخی از دانشگاه‌های یزد و تعدادی از وکلا حاضر بودند، قضات استان به‌صورت مجازی در این مراسم و کلاس علمی شرکت داشتند و با استفاده از بستر فضای مجازی ضمن استماع مباحث کلاس، سئوالات خود را نیز مطرح کردند که عمده‌ترین سئوالات در مورد تأثیرات بحران کرونا در تعهدات و قراردادها بود.

سیدمصطفی محقق داماد در سال 1360 با پایه 11 قضایی از سوی شورای عالی قضایی وقت به ریاست سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد. وی در سال 1370 از این سمت استعفا کرد. محقق داماد در سال 1365 با پایه 5 دانشیاری به عضویت هیأت علمی دانشکده حقوق درآمد و در سال 1370 به اتفاق آراء مجمع عمومی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، به عنوان عضو پیوسته فرهنگستان پذیرفته شد و هم اکنون استاد پایه 10 دانشکده حقوق و رئیس مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم است. وی عضویت هیأت امناء و مجامع علمی چندین دانشگاه و مراکز علمی کشور را نیز بر عهده دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط