شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
«آوازی برای وطن» دوباره خوانده شد

محمد دهریزی در داستان «آوازی برای وطن» ضمن پرداختن به مفهوم وطن و عشق به وطن، تصویری از حیوانات و بافت بومی ایران را به مخاطبان نوجوان خود هدیه کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، داستان «آوازی برای وطن» که هم‌اینک به چاپ سوم رسیده است روایت‌گر زندگی زاغ بوری در قفس است که در رسای وطنش آواز می‌خواند. بالاخره صاحب زاغ بور در قفس را باز می‌کند و سفر آغاز می‌شود. زاغ بور طی چند روز پرواز، دوستانی پیدا می‌کند که حاضرند پذیرای همیشگی او باشند، اما او تنها و تنها یک هدف دارد: رسیدن به وطن.

نرگس محمدی تصویرگر این کتاب در هر قاب به بافت گیاهی و حیوانی مناطق مختلف ایران پرداخته است و خود روایت‌گر داستانی برای مخاطبان نوجوانی است که بالای ۱۱ سال (نونگاه) سن دارند.

در بخشی از کتاب «آوازی برای وطن» آمده است: «دریا که آرام شد، ‌زاغ بور احساس کرد چیزی محکم به سرش خورد. چشمانش را باز کرد. خودش را روی یک تخته پاره وسط دریا دید. باورش نمی‌شد. خشکی از دور پیدا بود. یک‌دفعه جستی زد، بال‌های خیسش را تکاند و به طرف خشکی پرواز کرد. زاغ‌ بور همین‌طور که پرواز می‌کرد، چشم‌هایش را بست و آواز خواند. کم‌کم صدای آوازش چند برابر شد...»

یادآوری می‌شود این کتاب در قطع خشتی به قیمت ۱۲هزار تومان با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه در شهر کتاب‌ها و فروشگاه‌های کانون پرورش فکری‌ کودکان و نوجوانان (آفرینش) قابل خریداری است.

پیش‌تر نیز ۱۳هزار نسخه از کتاب «آوازی برای وطن» از سوی کانون پرورش فکری منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها