شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب جدید در جهاد دانشگاهی اردبیل

در جلسه شورای انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل از ۱۰ عنوان کتاب تازه منتشرشده توسط این مرکز رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، مهران اوچی، رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل در جلسه شورای انتشارات جهاد دانشگاهی با بیان اینکه فرهنگ زیربنای توسعه است و کتاب نقش کلیدی در گسترش آن دارد، گفت: انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل از ظرفیت‌های این نهاد محسوب می‌شود و تاکنون خدمات ارزنده‌ای را در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه فرهنگ به جامعه ارائه کرده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل نسبت به سال‌های گذشته رشد خوبی داشته است، ادامه داد: انتشار علوم مختلف در قالب کتاب‌ توسط مرکز انتشارات این نهاد، یکی از اهداف و سیاست‌های جهاد دانشگاهی بوده که خوشبختانه مورد اعتماد دانشگاهیان و مؤلفان است و جایگاه خوبی را در استان دارد.

اوچی تصریح کرد: با توجه به اینکه نشر کتاب‌های علمی و دانشگاهی سبب بهبود کیفیت روند آموزشی در استان می‌شود، مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل آماده چاپ و انتشار کتب اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل یادآور شد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهادی علمی، فرهنگی و پژوهشی تلاش می‌کند تا رسالت‌های خود را در حوزه‌های مختلف به خوبی ایفا کند.

مهران محمدی، مدیرمسئول انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این حوزه، اظهار کرد: تاکنون 122 عنوان کتاب توسط انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل به چاپ رسیده که این امر نشان از روند مناسب فعالیت‌های این مرکز در حوزه نشر کتاب دارد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته با وجود اینکه شیوع ویروس کرونا موجب اخلال در فعالیت‌های این مرکز شد، ۲۵ عنوان کتاب به چاپ رسید.

محمدی ادامه داد: در انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل کتاب‌های علمی، آموزشی و دانشگاهی مؤلفان طی پروسه علمی 40 روزه و پس از داوری، انجام اصلاحات لازم و تأیید وارد عرصه چاپ و نشر می‌شود.

وی حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های استان را در شورای علمی، از نقاط قوت این مرکز برشمرد و افزود: کلیه کتاب‌های مورد تأیید شورای علمی، توسط اساتید برجسته مورد داوری تخصصی قرار می‌گیرد تا با بالاترین کیفیت وارد بازار نشر شود.

مدیرمسئول انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل، گفت: سعی خواهیم کرد در سال‌‌‌جاری بیش از پیش در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان گام برداریم.
 
 
بنا بر این گزارش، در این جلسه از کتاب‌های «جهانی شدن و جایگاه مخاطب»، «مفاهیم زیستی در بیوتکنولوژی علوم دامی»، «قهرمان من تویی!»، «کمانش قالب اویلر»، «گوشت، فرآورده‌های گوشتی و شیلات تکمیلی»، «شیمی ترکیبات طبیعی»، «کلان داده»، «حاکمیت فقه و ولایت فقیه»، «اصول شبکه‌های نسل پنجم موبایل» و «تنوع زیستی و اکوسیستم» رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها