شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
​توصیه‌هایی در خرید شلوار ورزشی زنانه مناسب و کاربردی

یکی از جذابیت‌های ورزش کردن برای خانم‌ها پوشیدن لباس ورزشی است

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ اهمیت ویژه لباس ورزشی و تاثیر آن را در ورزش را نمی‌توان نادیده گرفت زیرا که یک ست لباس ورزشی مناسب علاوه بر اینکه بازدهی ورزش را بالا می‌برد باعث سرزندگی و شادابی افراد خواهد شد.
حقیقتا یکی از جذابیت‌های ورزش کردن برای خانم‌ها پوشیدن لباس ورزشی است زیرا نه تنها به حفظ سلامت و بهداشت بدن کمک خواهد کرد، در شادابی، انرژی و فعالیت بهتر آن‌ها نیز نقش تاثیر‌گذاری خواهد داشت.
همانطور که می‌دانید بعد از یک جفت کفش اسپرت استاندارد زنانه، شلوار ورزشی مناسب از اصلی‌ترین کالاهایی است که برای ورزش کاربردی و ضروری است.

برای خانم‌های ورزشکار خرید شلوار ورزشی در اولویت خرید قرار دارد، زیرا که شلوار اسپرت زنانه در بهتر ورزش کردن نقش مهم و اساسی دارد و در صورتی که شلوار ورزشی نامناسب باشد از داشتن حس خوش‌آیند و مفرح در حین فعالیت‌های ورزشی محروم خواهید ماند. در این نوشتار نکات مهمی را در راهنمایی خرید شلوار ورزشی زنانه کاربردی به شما خواهیم گفت.

جنس شلوار ورزشی زنانه:
مهم‌ترین بخش خرید پوشاک ورزشی، توجه به جنس و پارچه‌ آن است. شلوارهای ورزشی زنانه پنبه‌ای و ساخته شده از الیاف طبیعی مثل پنبه لاکرا، پنبه پلی‌استر برای ورزش‌هایی که سبک هستند و میزان تعرق در آن‌ها کمتر است، مناسبتر می‌باشند.
باید این نکته را یادآور شد که در هنگام انجام ورزش‌های هوازی و فعالیت‌های سنگین بهتر است از شلوارهای پنبه‌ای استفاده نشود، زیرا تعرق زیاد باعث سنگین شدن پارچه خواهد شد و باعث می‌شود که شلوار به پاهایتان بچسبد و فعالیت را برای شما خسته کننده و سخت کند.

شلوار اسپرت زنانه  باید در عین حالی که مقاومت کمی در برابر تبخیر آب داشته باشد، دمای بدن را متعادل و رو به  پایین نگه دارند تا باعث تعرق زیاد نشوند. زیاد عرق کردن باعث از دست رفتن آب بدن می شود و این اتفاق سلامتی شما را به مخاطره می‌اندازد.
شلوارهای ورزشی با جنس پروپلین به علت دارا بودن خاصیت کنترل رطوبت و اینکه نرم، خنک و سبک اند، جنس خوب و مناسبی برای شلوارهای ورزشی هستند و عملکرد بهتری نسبت به سایر الیاف‌ها در وقت تمرین کردن دارند. این نوع الیاف هنگام فعالیت کردن رطوبت بدن را کنترل کرده و به سرعت عرق را خشک میکند و این امر باعث می‌شود تا شما هنگام ورزش حس بهتر و خوش‌آیندتری داشته باشید.
 
مدل شلوار ورزشی زنانه:
شلوار ورزشی مدل‌های متنوعی دارد که شما باید نسبت به ورزش مورد نظرتان شلوار متناسب با آن ورزش را انتخاب کنید. بطور کلی می توان گفت که شلوار ورزشی جذب و تنگ برای تمرینات بد‌نیِ شد‌ید‌ مورد استفاده قرار می گیرد.
به عنوان مثال شلوارهای جذب و تنگ برای باشگاه و بدنسازی گزینه بهتری هستند زیرا که حالت کشسانی این مدل شلوار‌ها به حرکات پا کمک خواهد کرد . شلوارهای ورزشی استریج نمونه بسیار خوبی برای دوچرخه سواری، کوهنوردی و صخره نوردی است این مدل شلوارها را با فاق بلند خریداری کنید تا بتوانید پاهای خود را آزادانه حرکت دهید.

لگینگ‌های ورزشی که همان شلوار وزشی استریج هستند را سعی کنید در جنس خوب و با کیفیت انتخاب کنید زیرا که کیفیت پارچه علاوه بر کشسانی باعث می شود عرق نکنید. سایز بندی لگینگ‌ها به علت کشی بودن آن، اهمیت خاصی ندارد. امتیاز ویژه این مدل شلوارها این است که هنگام ورزش با گرم نگه داشتن شکم و پهلو باعث آب شدن چربی‌های خواهند شد.
شلوارهای اسپرت  گشاد و آزاد برای ورزش‌هایی  که نیاز به جست و خیز زیادی ندارد مناسب هستند. این مدل شلوارها را در ورزش هایی مثل یوگا، پیلاتس کاربرد بیشتری دارند.

سایز شلوار ورزشی زنانه:
یکی از مواردی که نشان می‌دهد، ورزشی که مشغول آن هستید درست انجام می‌شود و برای شما مفرح و لذتبخش خواهد بود سایز مناسب لباس ورزشی شماست. سایز مناسب شلوار ورزشی زنانه باعث خواهد شد که حرکات ورزشی شما بصورت صحیح انجام شود و شما احساس مثبتی را طی فعالیت ورزشی تجربه کنید.

شلوار ورزشی با سایز بیش از حد تنگ علاوه بر اینکه فعالیت شما را محدود می‌كند به علت رطوبت بالایی که دارد می‌تواند به نقاط حساس بدن نیز آسیب برساند. شلوارهایی زیادی چسبان چون با تعرق بدن در تماس هستند احتمال اینکه باعث بیماری پوستی و یا تجمع باکتری و قارچ‌ها شوند بسیار زیاد است.
پوشیدن شلوار اسپرت دخترانه گشاد را توصیه نمی‌کنیم زیرا که باعث از دست رفتن تمركز شما می‌شود و ممکن است به وسایل مختلف باشگاه گیر کند و یا باعث سرخوردن بدن شود.

قیمت شلوار ورزشی زنانه
اکثر افراد با دیدن قیمت‌ شلوار ورزشی زنانه از خرید اجناس باکیفیت منصرف می‌شوند و سراغ گزینه‌های ارزان قیمت می‌روند. اما قابل ذکر است که شلوار ورزشی ارزان قیمت یا سایر کالاهای ورزشی ارزان، خیلی زود قابلیت‌هایی مثل کشسانی خود را از دست می‌دهند و با چند بار شستشو نازک و آماده خراب شدن می‌شوند. خرید حتی یک شلوار ورزشی زنانه درست و مناسب شبیه یک سرمایه‌گذاری بلند مدت عمل می‌کند تا سالها برای شما کار خواهد کرد و نیازی به تعویض زود به زود آن نخواهید داشت، بنابراین اگر برای کالای ورزشی خود بودجه مناسبی کنار بگذارید مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها