چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
رونق عرضه و تقاضا در طرح جدید حمایت از فیلمنامه‌نویسان

علی اکبر قاضی نظام فیلم‌نامه نویس درباره طرح جدید سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی در حمایت از صنف فیلمنامه‌نویسان گفت: این طرح، حرکت بسیار خوبی است و امید می‌رود طرح‌های حمایتی به مرحله تولید برسند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، این فیلمنامه‌نویس اظهار داشت: شبیه این تجربه پیش از این در کارگاه‌های فیلم‌نامه‌نویسی حوزه هنری و سایر تشکل‌ها اجرا شده بود اما مشکل جایی بود که فیلمنامه‌ها به تولید نرسیدند چرا که باید انتخاب درستی از میان فیلم نامه‌ها صورت می‌گرفت و این خیلی مهم است. در واقع باید کارشناسان زبده بتوانند به فیلم‌نامه‌نویسان مشاوره درست بدهند و‌ فیلمنامه‌نویس هم باید طرف مقابل این طرح یعنی مشاوران را قبول داشته باشد.

این فیلم‌نامه‌نویس در ادامه خاطرنشان کرد: اجرای این طرح، امکان عرضه و‌ تقاضا را به وجود خواهد آورد. فیلم‌نامه‌نویس طرح فیلم‌نامه خود را به تهیه‌کننده‌ها ارائه می دهد و‌ تهیه‌کننده‌ اگر تمایل داشته باشد، این طرح را می‌سازد.

او در ادامه گفت: پیشنهاد من این است که حتی می‌توان در جلسات مختلفی هر چندماه یک بار این اتفاق بیفتد که تهیه‌کننده‌ها و‌ کارگردانان با حضور فیلم‌نامه‌نویسان گرد هم آیند تا ارتباط محکم‌تری بین این سه ضلع برقرار شود.

قاضی نظام ارزیابی خود را از کلیت این طرح مثبت دانست و گفت: این حرکت امیدوارکننده آغاز شده و اگر اعضای شورای تخصصی ناظر بر این طرح، قرار است از خانه سینما و‌ فارابی و کانون فیلمنامه‌نویسان انتخاب شوند باید بتوانند با تشخیص درست، به فیلمنامه‌های جدید و غیرتکراری برسند که به مرحله تولید برسد و جواب خودش را در سینما بگیرد.

او در پایان گفت: امیدوارم اتفاقات خوب در بخش فرهنگی فارابی سخت و زمان بر نباشد، چون همین مدت زمان طولانی گاهی فیلمنامه‌نویسان را دلسرد میکند. اصل مهم نگاه درست و حرفه‌ای از سوی فیلم‌نامه‌نویس و‌کارگردان و تهیه کننده است که جایگاه یک فیلم را مشخص می‌کند‌.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها