سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
کشف 4000 کتاب غیرمجاز در خیابان انقلاب تهران

رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از کشف بیش از 4000 جلد کتاب ممنوعه در اجرای طرح برخورد با عاملان فروش کتب غیرمجاز و ممنوعه در محدوده خیابان انقلاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سردار علی ذوالقدری، رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: صبح روز سوم خرداد‌ماه، مأموران پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی، طرح بازدید و نظارت از واحدهای صنفی کتابفروشی در محدوده میدان و خیابان انقلاب و برخورد با عاملان فروش و انتشار کتاب‌های غیرمجاز و ممنوعه را اجرا و از ۶۶ واحد صنفی کتابفروشی  و تعدادی از دستفروشان این صنف سرکشی کردند.

وی افزود: در تحقیقات انجام‌شده از سوی مأموران پلیس، مشخص شد که برخی از مالکان و فروشندگان کتاب به نگهداری و خرید و فروش کتاب‌ها و نوشته‌های غیرمجاز، ممنوعه و فاقد مجوز انتشار اقدام می‌کنند، که با هماهنگی از سوی کارشناسان اتحادیه صنفی مذکور و کارشناس فرهنگ و ارشاد اسلامی، و با اخذ دستور قضائی تعداد ۱۱ نفر از این افراد شناسایی و دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی پایتخت انتقال داده شدند.

ذوالقدری، همچنین اضافه کرد: در بررسی‌های انجام‌شده بیش از ۴ هزار جلد کتاب و دست‌نوشته غیرمجاز، ممنوعه و فاقد مجوز انتشار خرید و فروش و عرضه جمع‌آوری و کشف که با هماهنگی دادسرای فرهنگ و رسانه، دستور پلمپ این واحدهای صنفی صادر شد.

وی در پایان گفت: تمامی کتاب‌های مکشوفه، برای سیر مراحل قانونی به اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران تحویل و افراد دستگیر شده نیز برای سیر مراحل قانونی به دادسرا عمومی معرفی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها