شنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۵
میلانی، «دا» را فیلم می کند

تهمینه میلانی ،نویسنده و کارگردان با اقتباس از کتاب "دا" فیلمی در ژانر دفاع مقدس خواهد ساخت. وي در نوشتن فیلمنامه نهایی از مشاوره حبیب احمدزاده نویسنده آثار دفاع مقدس بهره خواهد برد؛ چون معتقد است كه او ،جبهه و آدم هایش را خوب می‌شناسد./

میلانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: در طرحی که به انجمن سینمای دفاع مقدس برای ساخت ارائه کرده‌ام، مقایسه‌ای بین دو نسل امروز و دیروز انجام داده‌ام.

کارگردان فیلم «سوپر استار» ادامه داد: علت علاقه‌ام به کتاب «دا»، روایت لحظه به لحظه روزهای آغازین حمله به خرمشهر و تصویر زنده و انسانی نویسنده کتاب از آن روزهاست که به راحتی قابل لمس است و انسان را متاثر می‌کند.

میلانی در ارتباط با چگونگی اقتباس از کتاب «دا» افزود: کتاب دا 750صفحه است که طبیعی است تمام مطالب آن در یک فیلم 100 دقیقه‌ای نگنجد؛ ولی لحظاتی از آن را به طور کامل در این فیلم تصویر خواهم کرد.

کارگردان فیلم «دو زن» تصریح کرد: به علت ساخت آثار ضعیف در ژانر دفاع مقدس در چند سال اخیر، توجه به سینمای جنگ نزد مردم کمرنگ‌تر شده است و به ندرت فرصت ساخت آثاری چون «ازکرخه تا راین» یا «دیده بان» دست می‌دهد.

میلانی ادامه داد: در نوشتن فیلمنامه نهایی از مشاوره حبیب احمدزاده نویسنده آثار دفاع مقدس بهره خواهم برد؛ چون روشن است او جبهه و آدم هایش را خوب می‌شناسد.

 میلانی درباره نام این فیلم یادآور شد: نام «تنهایی پرهیاهو» را از رمانی اثر بهومیل هرابال نویسنده چک الهام گرفته‌ام که فضایی نزدیک به کتاب «دا» دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط