شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
آثار برتر نخستین مسابقه عکاسی «در خانه بمانیم از نگاه دوربین» کتاب می‌شود

مژگان اکبری، با اعلام خبر ارسال 600 اثر به نخستین مسابقه عکاسی «در خانه بمانیم از نگاه دوربین» گفت: آثار برتر در قالب یک کتاب از سوی انتشارات سیب سرخ منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی انتشارات سیب سرخ، مژگان اکبری، مدیر انتشارات با اشاره به میزان آثار ارسالی به مسابقه عکاسی «درخانه بمانیم از نگاه دوربین» گفت: استقبال بسیار خوبی از مسابقه عکاسی صورت گرفت به‌طوری که از زمان اعلام فراخوان، ۶۲۱عکس به دفتر انتشارات ارسال شده‌‌است و نتایج داوری به‌زودی اعلام  و از نفرات برتر تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به آغاز داوری آثار ارسالی افزود: عکس‌های ارسالی با رای‌ و نظر هيات داوران و رای مردمی به مرحله داوری نهایی راه پیدا خواهند کرد و عکس‌های برتر براساس میزان خلاقیت و توجه به موضوع و محورهای اعلام شده در فراخوان، انتخاب و داوری خواهند شد.
 
اکبری درباره ویژگی آثار ارسالی به نخستین دوره مسابقه عکاسی «در خانه بمانیم از نگاه دوربین» ادامه داد: تعدادی از عکس‌ها با قاب‌بندی دو تصوير، شباهت‌های غيرمعمول در ايام قرنطينه را به تصوير كشيدند. تعدادی از شرکت‌کنندگان، ژانرهای گوناگونِ در خانه ماندن‌ها را با رنگ‌های زياد و زيبا ارسال کردند كه يکی از فراگيرترين ايده‌های عکس‌های ارسالی بود.
 
مدیر انتشارات سیب سرخ بیان کرد: اِلمان‌های انسانی به همراه كنتراست رنگ‌ها و احساسات متضاد مثبت و منفی و عكس‌هایی با امضای یک دوست با قاب‌بندی خاطره با ساده‌ترين ابزار از دیگر ویژگی عکس‌های ارسالی بود. به گفته اکبری از میان عکس‌های ارسالی به مسابقه، ۵۰عکس برتر پس از داوری در قالب یک نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت؛ علاوه براین آثار برتر در قالب یک کتاب از سوی انتشارات سیب سرخ منتشر خواهد شد.
 
مدیر انتشارات سیب سرخ عنوان کرد: در ابتدای اعلام فراخوان ارسال اثر به این مسابقه، صرفا عکاسی با تلفن همراه مدنظر ما بود چراکه با دوربین‌ تلفن همراه هم امکان ثبت لحظه‌های شاد و متفاوت برای همه امکان‌پذیر بود اما در ادامه به‌علت استقبال فراوان مخاطبان، بخش عکاسی با دوربين عكاسی با موضوع قرنطينه نیز به فراخوان عكاسی اضافه شد.
 
وی هنرهای تصویری را مهمترین ابزار ارتباطی برای انسان‌ها دانست و گفت: با توجه به شرایط و اتفاقاتی که در چند ماه اخیر در کشور رخ داد تلاش کردیم از ابزار هنر برای ماندن در خانه و زیباکردن محیط اطراف استفاده کنیم.
 
اکبری ادامه داد: آزموده‌های هنری، در ارتقاء آگاهی و درک صحیح چالش‌های ناشی از پدیده‌های پيش‌بينی نشده و اتفاقات غيرمنتظره ازجمله ويروس كرونا از اهمیت اساسی برخوردار است. با شیوع ویروس کرونا در کشور ما و جهان در نقطه عطفی تاريخی واقع شد كه هرگز نظيری را در چنين ابعادی تجربه نكرده بود.
 
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با برگزاری نخستین دوره این مسابقه و با استفاده از هنر عکاسی، گامی برای حفظ ماندن در خانه برداشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها