پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
انتشار یک داستان منتشر شده از ایتالو کالوینو

یک داستان هرگز منتشر نشده از ایتالو کالوینو، نویسنده ایتالیایی پس از گذشت 73 سال از مرگ نویسنده رنگ چاپ به خود دید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اکتوالیته-ایتالو کالوینو در سال 1985 و در سن 61 سالگی از دنیا رفت. او از زمان انتشار اولین اثرش «کورهراه لانههای عنکبوت» که در سال 1947 منتشر شد از مرزهای ادبیات ایتالیا فراتر رفت و به عنوان مهم‌ترین نویسنده ایتالیایی قرن بیستم شناخته شد.

رسانه‌های ایتالیایی نوشته‌اند داستانی که اخیرا از این نویسنده ایتالیایی منتشر شده امضا و تاریخ انتشار همین اولین رمان او را بر خود دارد. متنی که تاکنون ناشناخته مانده بوده است.

روزنامه مشهور ایتالیایی لاریپابلیکا در شماره‌ای که در تاریخ 16 می منتشر شد این داستان دست‌نویس با امضای خود نویسنده را به صورت کامل منتشر کرده است.

این داستان که با عنوان «معاشقه قبل از مبارزه» منتشر شده، سرگذشت یک عشق تابستانی را روایت می‌کند که با اولین رمانش فضا و موضوعات و عناصر مشترکی نظیر وارد شدن در جنگ‌های حزبی و رغبت در به آغوش کشیدن اسلحه دارد.

روزنامه لاریپابلیکا علاوه بر انتشار متن کالینو، یادداشتی نیز از پائولو موری، منتقد ادبی منتشر کرده که او در این یادداشت به نکاتی نظیر چه‌وقت و چگونه این متن متولد شده و دلایلی که چرا این همه سال در خفا مانده و منتشر نشده بوده اشاره کرده است.

انتشارات موندادوری قرار است این داستان منتشر نشده را همراه با اولین رمان کالوینو در یک کتاب جدید در ماه دسامبر سال جاری منتشر کند. این انتشارات ایتالیایی درباره این داستان نوشته است «این داستان اگرچه تاکنون منتشر نشده اما در دیگر آثار او حضور داشته است. روایت عشقی تلخ و بحث‌برانگیز که با خواسته شخصیت داستان برای پیوستن به مبارزات حزبی در تعارض قرار می‌گیرد.»

این انتشارات ایتالیایی همچنین شباهت‌های آشکاری را بین شخصیت اصلی این داستان با نویسنده ایتالیایی یافته و به آن اشاره کرده است.

ایتالو کالوینو نویسنده رمان و داستان‌های کوتاه ایتالیایی است که از او به عنوان نویسنده‌ای پست مدرن و یکی از مهم‌ترین نویسندگان قرن بیستم ایتالیا نام می‌برند. مجموعه داستان کوتاه «شهرهای نامرئی» و «شش یادداشت برای هزاره بعدی» و  سه‌گانه «نیاکان ما» از آثار تحسین‌شده او هستند. اغلب آثار این نویسنده به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین حضرتی ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    دوستان گرامی ایبنا.۰چرا به داستان نویسان ایرانی بهائی نمی دهید.آیا اثر حرف اول را می زودیا نامداربودن؟ در دریای هنر و نویسندگی کسی جای کسی را تنگ نمی کند.مولانا اثر خود را آفرید.حافظ آثار خودراوفردوسی اثرخودراو....تولستوی ...همینگوی و....همینطور....پس به کدام دلیل کتاب امثال مرا معرفی نمی کنید.درود برشما ...سپاس
  • مخاطب ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    37 سال از مرگ کالوینو می گذرد. نه 73 سال!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها