سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
«من و خواب جنگل» افسانه شعبان‌نژاد به بهار رسید

کودکان می‌توانند شعر بلندی با موضوع گردش در طبیعت، حیوانات و گیاهان را در کتاب «من و خواب جنگل» اثر افسانه شعبان‌نژاد بخوانند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «من و خواب جنگل» که با تصویرگری‌های اکبر نیکان‌پور همراه شده است قابی از فصل بهار برای کودکان بالای ۷ سال است تا در قالب شعر و تصویر به فضای رویایی جنگل سفر کنند و عناصر طبیعی آن را بهتر و بیشتر بشناسند.
 
بر اساس این خبر، افسانه شعبان‌نژاد در شعری بلند داستان دختری کوچک را روایت می‌کند که یک روز در خواب به دل جنگل نزدیک خانه‌اش سفر می‌کند؛ این دختر کوچک راوی زیبایی‌های این جنگل برای مخاطبان است: «یک روز خواب دیدم/ جنگل مرا صدا زد/ تق‌تق به شیشه‌ها زد/ همراه آن پرنده/ رفتم میان جنگل/ خورشید می‌درخشید/ در آسمان جنگل/ یک گوشه برکه‌ای بود/ آبی و صاف و کوچک/ پر بود آب برکه/ از آسمان و پولک/ یک دسته ماهی سرخ/ آن‌جا در آب بودند/ در آب صاف برکه/ در پیچ و تاب بودند...»

همچنین نیکان‌پور به عنوان تصویرگر آثاری مفهومی و شاد را در اختیار مخاطبان قرار داده است تا با بافت بومی، حیوانی و گیاهی ایران آشنا شوند.

این کتاب ۲۴ صفحه‌ای نخستین بار در سال ۱۳۸۱ از سوی کانون پرورش فکری منتشر شد و در سومین انتشار خود به قیمت ۸‌هزار تومان قابل خریداری است.

علاقه‌مندان می‌توانند کتاب «من و خواب جنگل» را از شهر کتاب‌ها و فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (آفرینش) در سراسر کشور تهیه کنند.

یادآوری می‌شود شمارگان این کتاب تاکنون به ۳۰هزار نسخه رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها