دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
40 نقطه قصه‌گویی در خیابان ولیعصر آماده بهره‌برداری است

برزین ضرغامی، از بهره‌برداری 40 نقطه قصه‌گویی در مرحله نخست این پروژه در خیابان ولیعصر تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران،‌ برزین ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، با اعلام این خبر، گفت: خیابان ولیعصر ازجمله فضاهای قدیمی تهران است که بالغ بر 90 سال تجربه و تاریخ را در دل خود دارد.

وی افزود: بر همین اساس در پروژه خیابان ولیعصر تلاش بر این است که حافظه تاریخی و حیات خیابان ولیعصر از سال 1307 تاکنون را بازنده‌سازی کنیم، زیرا ولیعصر به‌عنوان یکی از طویل‌ترین خیابان‌های خاورمیانه که جنوب و شمال تهران را به یکدیگر متصل می‌کند، علاوه بر تاریخ، تجربه زیستی شهری را در دل خود دارد که شامل خاطرات، اتفاقات و هر آن چیزی است که این خیابان را شکل می‌دهد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی، درباره کارکرد این اقدام، بیان کرد: متاسفانه در کشور ما اغلب اقدامات، بدون توجه به قصه‌ها و مباحثی است که در پشت یک فضا وجود دارد، بنابراین خواناسازی قصه‌ها در قالب زنده‌سازی حافظه تاریخی می‌تواند گام مهمی در راستای توجه به این نکته باشد.

وی ادامه داد: داستان و قصه‌گویی خیابان ولیعصر، صرفا یک اقدام نوستالوژیک و مربوط به گذشته نیست، زیرا این اقدام می‌تواند کمک کند که برنامه‌ریزی‌های آینده این فضا بر مبنای تجربه زیسته این خیابان مورد نظر قرار گیرد.

ضرغامی، درباره جزئیات اجرایی این طرح، بیان کرد: در این طرح ما همه روایت‌ها، قصه‌ها، رفتارهای شهری و رویدادهایی که در بخش‌های مختلف این خیابان رخ داده، ثبت و ضبط می‌کنیم. جمع‌آوری این اطلاعات می‌تواند انگیزه‌ای برای شهروندان شود که هنگام تردد در شهر، اندکی تامل کنند و بایستند و این روایت‌ها را ببینند و بشنوند.

وی افزود: در این پروژه تابلوهایی در فواصل مشخص در خیابان ولیعصر نصب شده که افراد می‌توانند از طریق اسکن کردن کد موجود بر روی این تابلوها، کلیه اطلاعات موجود را در گوشی تلفن همراه خود ببینند، بخوانند و بشنوند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: در فاز نخست این طرح 40 تابلو نصب و اجرا شده که شهروندان می توانند از آن‌ها بهره‌مند شود. در فاز بعدی که احتمالا در اوایل تابستان خواهد بود نیز 40 نقطه دیگر نصب و آماده بهره‌برداری خواهد شد و تا پایان فاز سوم این طرح 120 تابلو قصه گویی در خیابان ولیعصر نصب و اجرایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها