چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت قرآن و عترت و دانشگاه فرهنگیان

تفاهم‌نامه همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دانشگاه فرهنگیان، سه‌شنبه 23 اردیبهشت ماه به امضاء رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان، روز سه شنبه 23 اردیبهشت‌ماه تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضاء کردند.
 
فقهی‌زاده از دانشگاه فرهنگیان به عنوان کلان‌مرکز پرورش نیروهای کارآمد و اثرگذار در حوزه فرهنگ دینی یاد کرد و گفت: این اولین تفاهم نامه‌ای است که معاونت قرآن منعقد می‌کند و ممکن است این تفاهم‌نامه به چند قرارداد تقسیم شود.
 
وی افزود: در آرمان دانشگاه دو عنصر آموزش و پرورش نقش اساسی داشته و در نظام ارزشی اسلام علم را به عنوان عامل مهم برتری می‌شناسیم که در طول تقوا و جهاد فی سبیل‌الله قرار دارد. یعنی اگر معیار عمومی برتری در اسلام تقواست، در معیارهای فرعی می‌توان از علم و جهاد یاد کرد. این تفاهم‌نامه به مثابه یکی از اجزای مجموعه‌ای است که وظایف فرهنگی ما را رقم می‌زند.
 
خنیفر با ارائه گزارشی از عملکرد دو ساله دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشگاه طی دو سال ۸۵ هزار دانشجوی علاقه‌مند به معارف دینی را جذب کرده است و اکنون ۹۸ فردیس در ۳۱ استان داریم.

وی افزود: طرح سراج با موضوع حفظ جزء۳۰، دوشنبه‌های قرآنی، کاروان‌های نور در ماه رمضان به میزبانی دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود و برخی دانشجویان موفق به کسب رتبه‌های برتر در مسابقات قرآنی شده‌اند.
 
گفتنی است که، متن تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و دانشگاه فرهنگیان با هدف نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و لزوم هم‌افزایی و مشارکت مراکز و دستگاه‌های مختلف در راستای گسترش و تعمیق ارزش‌ها قرآنی و نهادینه‌سازی انس با قرآن با هدف ارتقای علمی و بهره‌گیری بهینه از امکانات و توانمندی‌های مراکز مختلف در 5 ماده تنظیم و منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها