سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
نامزدهای کانون برای دریافت جایزه آسترید لیندگرن معرفی شدند

حمیدرضا شاه‌آبادی و کتاب‌خانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نامزد دریافت جایزه جهانی آسترید لیندگرن در سال ۲۰۲۱ معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شاه‌آبادی به عنوان نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان و کتابخانه‌های سیار روستایی کانون نیز در بخش پروژه‌های ترویج کتاب‌خوانی به عنوان نامزد دریافت این جایزه در سال ۲۰۲۱ معرفی شدند.

جایزه جهانی آسترید لیندگرن، از بزرگترین جایزه‌های جهانی ادبیات کودک و نوجوان است که از سوی دولت سوئد به مناسبت گرامی‌داشت آسترید لیندگرن، نویسنده محبوب سوئدی و صاحب کتاب‌هایی چون «پی‌پی جوراب بلند» و «کارلوس روی پشت‌بام» اهدا می‌شود.

هدف از اهدای این جایزه تقویت سطح کیفی ادبیات کودک و نوجوان و ارتقای حقوق کودکان در جهان است و هر ساله بیش از ۶۰ کشور از سراسر دنیا در این مسابقه شرکت می‌کنند.

بر همین اساس، هیات‌های معرفی نامزدهای جایزه سال ٢٠٢١ را از ایران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای کتاب کودک، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان تشکیل می‌دهند.

کانون پرورش فکری در سال گذشته هوشنگ مرادی‌کرمانی را در حوزه نویسندگی و کتابخانه‌های سیار خود را در حوزه پروژه‌های ترویج کتاب‌خوانی به عنوان نامزد دریافت جایزه آسترید لیندگرن معرفی کرده بود.

در این میان فعالیت «پیک امید» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در زیرشاخه فعالیت‌های سیار کانون به دبیرخانه این جایزه معرفی خواهد شد.

پیک امید فعالیتی است که کانون بر اساس آن با استفاده از توان و تجربه مربیان خود و بهره‌گیری از خودروهای کتاب‌خانه‌های سیار در مناطق بحرانی مانند مناطق سیل‌زده یا زلزله‌زده و حوزه‌های کم‌برخوردار حاضر می‌شود و با اجرای برنامه‌های ادبی و هنری به بهبود وضعیت روحی و روانی مردم ساکن آن مناطق به‌ویژه کودکان و نوجوانان کمک می‌کند.

یادآوری می‌شود سال گذشته «هی‌نا بیک» تصویرگر کتاب‌های کودکان از کره‌ جنوبی، جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۲۰ را دریافت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها