سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

کتاب «آشنایی با اسپینوزا» نوشته پل استراترن با ترجمه شهرام حمزه‌ای توسط نشر مرکز به چاپ ششم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «آشنایی با اسپینوزا» نوشته پل استراترن با ترجمه شهرام حمزه‌ای به‌تازگی توسط نشر مرکز به چاپ ششم رسیده است. این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه «آشنایی با فیلسوفان» است که این‌ناشر چاپ می‌کند.
«آشنایی با فیلسوفان» مجموعه‌ای از کتاب‌های زندگینامه فلاسفه مشهور جهان است که در هر عنوانش، اطلاعاتی از زندگی و افکار این‌فیلسوفان را در بر می‌گیرد. جریان‌ها و تحولات فکری و اجتماعی معاصر این‌فلاسفه از دیگر موضوعاتی هستند که در مطالب این‌کتاب‌ها به آن‌ها پرداخته شده است.
کتاب‌های این‌مجموعه عبارت‌اند از: آکویناس، ارسطو، اسپینوزا، افلاطون، اگوستین قدیس، برتراند راسل، برکلی، جان استورات میل، دریدا، دکارت، دیویی، ژان ژاک‌روسو، سارتر، سقراط، شوپنهاور، فوکو، کانت، کنفوسیوس، کی‌یرکگور، لاک، لایبنیتس، مارکس، ماکیاوللی، نیچه، ویتگنشتاین، هایدگر، هگل و هیوم.
باروخ اسپینوزا فیلسوف یهودی و هلندی که نام بندیکت را برای خود برگزید، یکی از فلاسفه بزرگ مکتب عقل‌گرایی در عصر روشنگری است که در قرن هفدهم زندگی می‌کرد. او متولد سال ۱۶۳۲ و درگذشته به سال ۱۶۷۷ است.
مقدمه، زندگی ‌و آثار اسپینوزا، موخره، از نوشته‌های اسپینوزا، زمان‌نگاری وقایع مهم فلسفی، وقایع‌نگاری زندگی اسپینوزا، کتابهای پیشنهادی و نمایه، عناوین اصلی کتاب «آشنایی با اسپینوزا» هستند.
چاپ ششم این‌کتاب با ۷۸ صفحه و قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شده است.
این‌ناشر همچنین به‌تازگی چاپ دوم کتاب «گفتگوی دوراس/گدار» اثر سیریل بِگَن با ترجمه قاسم روبین را راهی بازار نشر کرده است. چاپ اول این‌کتاب خرداد ۹۷ عرضه شد و حالا چاپ دومش با ۱۵۲ صفحه و قیمت ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شده است.
منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها