دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
900 میلیارد تومان صادرات محصولات چاپی خراسان رضوی در سال 98

به گفته معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، صادرات فرآورده‌های چاپی در خراسان رضوی از مرز 9 هزار میلیارد ریال گذشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، افشین تحفه‌گر، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از صادرات بیش از 9هزار میلیارد ریال فراورده‌های چاپی از این استان در سال 98 خبر داد و گفت: در راستای اجرایی شدن شعار سال مبنی بر «رونق تولید» در سال گذشته مجموعا از نظر ریالی، مجوز چاپ و صادرات 9160 میلیارد ریال محصولات و فرآورده‌های چاپی و بسته‌بندی از استان خراسان رضوی به خارج از کشور صادر شد. 

وی ادامه داد: استان خراسان رضوی با داشتن بیش از 400 واحد چاپی فعال و تنوع در نوع چاپ‌های تخصصی، با وجود کارشناسان متخصص و باتجربه، جدیدترین دستگاه‌های صنعت چاپ و مدیران فعال درپاسخ به دغدغه مقام معظم رهبری و رونق تولیدات کشور تلاش خود را برای ابجاد بازارهای جدید درکشورهای همسایه افزون و تهدید بحران تحریم‌های ظالمانه را به فرصت بدل کرده و با ارائه بهترین خدمات چاپی توانسته است سهم عمده‌ای در ارز آوری برای کشور داشته باشد.

به گفته معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، محصولات چاپی یادشده به کشورهای آسیای میانه از جمله افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان و نیز عراق و برخی ازکشورهای اروپایی صادر شده است.

تحفه گر ادامه داد: فرآورده‌های چاپی صادرشده در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ از نظر حجمی و ریالی بیش از ۹۰۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: از ابتدای فروردین‌ماه سال جاری تا 15 اردیبهشت‌ماه نیز از این استان محصولات چاپی شامل انواع سلفون، لفاف پاکت، لیبل، برچسب، پاکت آبمیوه و غیره به ارزش حجمی ۸۷۰ هزار کیلوگرم و ارزش ریالی ۲۳۸ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال صادرشده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: جمع کل ارزش حجمی تولیدات چاپی صادراتی یادشده در ابتدای سال جاری 920 میلیون کیلوگرم و به ارزش ریالی ۲۳۸ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال بوده است.

وی در پایان گفت: با توجه به نامگذاری سال باعنوان «جهش تولید» وا ستقبال طرف‌های تجاری درکشورهای همسایه بتوانیم در سال 99 به بازارهای جدید دست یافته و ضمن افزایش صادرات، ظرفیت واحدهای غیر فعال چاپی را فعال‌تر از گذشته کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها