دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کتاب الکترونیکی «تحجر-سکولاریسم» منتشر شد

کتاب الکترونیکی «تحجر-سکولاریسم» حاوی مناظره مکتوب حجت الاسلام سید محمدحسین دعائی و مهدی نصیری منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب الکترونیکی «تحجر-سکولاریسم» منتشر شد.این کتاب حاوی مناظره مکتوب حجت‌الاسلام سید محمدحسین دعایی و مهدی نصیری است.
 
حجت‌الاسلام سید محمدحسین دعایی در مقدمه این کتاب که به بهانه انتشار کتاب «عصر حیرت» منتشر شده است، می‌نویسد: «یکی از مهم‌ترین چالش‌های علمی و عملی دوران معاصر، چالشِ «سبک زندگی» و «الگوی اداره جامعه» است؛ چالشی که سابقه‌ای به درازای عمر بشر داشته و تکلیف جدال تاریخی حق و باطل در افق آینده را روشن خواهد کرد.
 
این چالش، با پیروزیِ «انقلاب اسلامی ایران»، وارد مرحله‌ای جدید و به‌شدت جدی شد؛ چرا که انقلاب مذکور، با شعارهایی هم‌چون «حکومت اسلامی» و «حاکمیت اسلام در همه ابعاد زندگی» به پیروزی رسید؛ شعارهایی که در ادامه، به گفتمان‌هایی مانند: «نهضت نرم‌افزاری»، «بومی‌سازی علوم»، «تولید علم دینی»، «فقه تمدنی»، «سبک زندگی اسلامی»، «علوم انسانی اسلامی»، «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» و «تمدن نوین اسلامی» ارتقا یافت.
 
البته در این مرحله، جدای از رقباء حاضر در جبهۀ باطل، کنشگران مختلفی از درون جبهۀ حق نیز درگیر چالش مذکور شده و در مواجهه با کلان‌پروژۀ انقلاب اسلامی یعنی پروژۀ «تمدن نوین اسلامی» به مخالف‌خوانی پرداختند.
 
یکی از این کنشگرانِ مخالف‌خوان، «مهدی نصیری» است که پس از نقدِ «فلسفه و عرفان اسلامی» در کتابِ «فلسفه از منظر قرآن و عترت» و نقدِ «مدرنیته» در کتابِ «اسلام و تجدد»، این‌بار به نقد آرمانِ «تمدن نوین اسلامی» در کتابِ «عصر حیرت» پرداخته است.»
 
دعایی در این کتاب مناظره مکتوب خود با مهدی نصیری در مورد آرمان تمدن نوین اسلامی را گردآوری کرده است. وی معتقد است: «نصیری هم آن‌جایی‌که از «مدرنیته و توسعۀ تمدنی» سخن می‌گوید، هم آن‌جایی‌که به تحلیلِ «دین و فقه» می‌پردازد و هم آن‌جایی‌که ناظر به «انقلاب، نظام و جمهوری اسلامی» نظر می‌دهد، دچار خطاست.»
 
فایل pdf این کتاب را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها