دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
اندیشه‌های رهبر انقلاب در قالب کتاب بازخوانی می‌شود

دبیراجرایی موسسه کالک وابسته به بسیج دانشجویی کشور گفت: کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن برگرفته از سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب در سال ۵۳، برای مسابقه درنظر گرفته شده است تا دانشجویان پس از بازخوانی، آثار خود را ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) مسعود اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کتاب سلسله جلسات رهبر معظم انقلاب در ماه رمضان سال ۱۳۵۳ در مسجد امام حسن مجتبی در شهر مشهد است که در آن اصول و پایه‌های فکری اسلام، در خلال آیات قرآن مطرح شده‌ است.
به گزارش ایرنا،‌ جلسات مقام معظم رهبری در مسجد کرامت مشهد در اسفند سال ۱۳۵۲ به‌وسیله ساواک تعطیل شد. پس از این تعطیلی ایشان در جلسات مختلفی به سخنرانی و تبلیغ پرداختند که یکی از این محافل مسجد امام حسن مجتبی بود که رهبر انقلاب در آنجا به اقامه نماز جماعت و طرح تازه‌ای برای سخنرانی‌های خود با عنوان طرح تبیین رئوس و اصول کلی اندیشه اسلامی با تکیه بر قرآن کریم پرداختند.
مجموعه این مباحث در چند مرحله برای چاپ آماده شد و انتشار یافت. در ابتدا کتابچه‌ای از خلاصه مباحث در سال ۱۳۵۴ منتشر شد، اما صورت کامل و پیاده‌شده همه سخنرانی‌ها بعد از انقلاب انجام شد. پس از وقوع انقلاب اسلامی نیز تا مدت‌ها انتشار متن کامل سخنرانی‌ها ممکن نشد. البته بخش‌هایی از آن در قالب جزوه‌ها و کتابچه‌هایی در دسترس قرار می‌گرفت. سرانجام مجموعه سخنرانی‌ها در سال ۱۳۹۲ در قالب کتابی با نام طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن از سوی مرکز صهبا منتشر شد.
وی گفت: این کتاب به چند زبان بارها تجدید چاپ شد و موسسه کالک با همکاری مراکز آموزش تشکیلاتی اسلام ناب و موسسه میقات تلاش می‌کند در قالب مسابقه، این کتاب بار دیگر بازخوانی شود و داوری آن هم بر عهده اساتیدی از این سه موسسه خواهد بود.
مسوول رسانه‌ای موسسه کالک افزود: در این کتاب ضرورت کار تشکیلاتی، اصول روابط در تشکیلات، تربیت، رشد و کادرسازی، نسبت خودسازی و جامعه‌سازی مطرح شده است. همچنین در این کتاب مباحث ضروری دین مبتنی بر آیات قرآن به مخاطب عرضه می‌شود؛ به طوری که این اصول اعتقادی از سطح مفاهیم ذهنی خارج شده و رنگ و بوی عملی به خود می‌گیرند.
اسماعیلی در خصوص قیمت و چگونگی دسترسی دانشجویان به کتاب توضیح داد: با توجه به اینکه کتاب سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب است، با حداقل قیمت ۴۰ هزار تومان در اختیار دانشجویان قرارمی‌گیرد. همچنین ارسال کتاب رایگان است و یک کتابچه توصیه‌ای نیز همراه کتاب ارسال می‌شود.
وی افزود: دانشجویان می‌توانند آثار خود را پس از بازخوانی فصل‌های نبوت و ولایت در قالب‌های یادداشت، مقاله، ارائه صوتی، تصویری پرده‌نگار و غیره تا ۱۴ خردادماه به دبیرخانه ارسال کنند. البته ۲۰ مجموعه از کتب رهبر معظم انقلاب و مبالغ سه، دو و یک میلیون تومانی به عنوان جایزه به شرکت کنندگان و سه تشکل برتر اهدا می‌شود.
دبیر اجرایی موسسه کالک خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کمتر شدن فعالیت‌های تشکلی دانشجویان، این مسابقه فرصت خوبی است تا دانشجویان با بازخوانی دوباره کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن سطح معرفتی و دینی خود را افزایش دهند. زیرا در این کتاب مسائل دینی به صورت کاربردی در اجتماع مطرح شده و دانشجو می‌تواند اعتقادات دینی خود را بازنگری کند.
به گفته دبیر اجرایی موسسه کالک علاقه‌مندان برای شرکت در طرح می‌توانند آثار خود را تا ۱۴خرداد ماه سال ۱۳۹۹ به شناسه @nehzat_admin در پیام‌رسان‌های بله، ایتا و یا تلگرام ارسال کنند. همچنین متقاضیان برای خرید کتاب (+کتابچه هدیه و ارسال رایگان) می‌توانند، کد tarhkoli۱۳۹۹ را در دایرکت به instagram.com/ketabforoosh یا ble.ir/ketabforoosh ارسال کنند و یا صوت کامل کتاب را هر شب ساعت۲۲ از کانال @kalk_ir دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها