چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
نفرات برتر مسابقه «کلمات علیه کرونا» اعلام شدند

مسابقه داستانک‌نویسی کلمات علیه کرونا با اعلام نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به‌نقل از روابط عمومی نشرسرای خودنویس، مسابقه داستانک «کلمات علیه کرونا» با معرفی ۳ اثر برتر و همچنین داستانک‌های برگزیده آرای مردمی، به کار خود پایان داد.
 
کار داوری این مسابقه توسط محمدرضا شرفی‌خبوشان و میرشمس‌الدین فلاح‌هاشمی در دو مرحله انجام شد.
 
فراخوان این مسابقه، که همزمان با اوج گسترش ویروس کرونا در کشور (اسفندماه) منتشر شده بود، با دریافت ۱۹۴۰ داستانک از  ۶۸۰ نویسنده در ۳۱ فروردین ماه، آمار قابل قبولی را در جذب آثار از آن خود کرد.
به‌گفته مدیر نشرسرای خودنویس، همیشه تبدیل کردن تهدیدها به فرصت می‌تواند هنر تلقی شود. حتی اگر این تهدید؛ ویروس منحوس و ویرانگر «کرونا» باشد.
هدف از برگزاری این مسابقه، بهره‌گیری از اعجاز کلمات و ارسال پیام‌های ظریف و تاثیرگذار علیه این ویروس ناشناخته و خطرناک بود؛ به علاوه خودنویس باتوجه به هدفی که دارد، به‌دنبال کشف استعدادهای نوظهور این بار در قالب داستانک بود، که خوشبختانه نویسندگان خوبی شناسایی شدند.
 
از مجموع ۱۹۴۰ داستانک دریافتی، ۸۲۱ داستانک تایید و در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد و این آثار برگزیده مجددا داوری گردید و ۳ داستانک برتر انتخاب شد.
 
نفرات اول تا سوم این مسابقه به ترتیب احمد نوری از شهر قم، مهدی خدادادی از شهر الیگودرز و الهه ایزدی از شهر تهران هستند؛ که برنده‌ جایزه نقدی یک میلیون، ۷۰۰ و ۵۰۰ هزار تومانی شدند.
 
لازم به ذکر است که حدود ۲۳۰ داستانک برتر از نگاه داوران نیز به‌زودی توسط نشرسرای خودنویس به‌صورت یک کتاب منتشر خواهدشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها