سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
پخش زنده برگزاری مراسم مجازی نکوداشت سوسن طاقدیس

مراسم نکوداشت سوسن طاقدیس پنجشنبه (18 اردیبهشت‌) با حضور جمعی از فعالان عرصه ادبیات کودک و نوجوان در فضای مجازی و به صورت گفت‌وگوی زنده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، با توجه به درگذشت زنده‌یاد سوسن طاقدیس در ایام شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری مجلس یادبود حضوری برای این بانوی نویسنده، به پاس قدردانی از یک عمر خدمات شایسته و ارزندۀ ایشان در راستای غنای وجوه مختلف ادبیات کودک و نوجوان، مراسم یادبودی در ساعت 9 شب پنجشنبه هجدهم اردیبهشت برگزار و از طریق صفحۀ اینستاگرام انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به نشانی https://www.instagram.com/nevisak/ برای همگان قابل مشاهده خواهد بود.

در این برنامه ویژه که با عنوان «به یاد سوسن باغ کودکی» از سوی مهسا ملک‌مرزبان اجرا خواهد شد، فریدون عموزاده خلیلی، رودابه حمزه‌ای، حمیدرضا شاه‌آبادی، محمود برآبادی، منوچهر اکبرلو، هدی حدادی، ریحانه جعفری و شکیب شیخ‌الملوکی (فرزند سوسن طاقدیس) به گفت‌وگوی زنده در خصوص سوسن طاقدیس و نقش او در ادبیات کودک و نوجوان ایران خواهند پرداخت. 

همچنین بخش دیگری از این برنامه به پخش فیلمی با حضور مصطفی رحما‌ندوست، مهدی حجوانی، فرهاد حسن‌زاده، طاهره ایبد، لاله جعفری و نقی سلیمانی دربارۀ سوسن طاقدیس و داستان‌خوانی فریبا نباتی، احمد راهنما و جمعی از کودکان سرزمین‌مان اختصاص خواهد داشت.

سوسن طاقدیس، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان، پنجم اردیبهشت‌ماه 1399 بر اثر عارضه قلبی از دنیا رفت. او که سال ۱۳۳۸ در شیراز به دنیا آمده بود، فعالیت داستان‌نویسی حرفه‌ای خود را با مجلۀ کیهان بچه‌ها آغاز کرده بود. «قدم یازدهم»، «زرافه من آبی است»، «پشت آن دیوار آبی»، «هزار سال نگاه»، «تو هم آن سرخی را می‌بینی»، «دخترک و فرشته‌اش»، «بزغاله‌های سبز»، «یکی بود» و «جوراب سوراخ» از جمله آثار متعدد وی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها