یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
1438 اثر به دومین دوره جایزه ادبی جمالزاده رسید

بنا بر اعلام دبیر دومین دوره جایزه ادبی جمالزاده، 1438 اثر به دبیرخانه این جایزه ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، دبیر ادبی دومین دوره جایزه ادبی جمالزاده گفت: کرونا بخش ویژه جشنواره امسال است و با توجه به اینکه دومین بخش پرطرفدار جشنواره هم هست، به ثبت تاریخی قابل‌ توجهی در این بخش می‌رسیم. بخش کرونا برای ما به‌شدت جای شگفتی دارد زیرا با تازگی خاصی همراه است و ما را با مجهولی جذاب مواجه می‌کند.

مجید قیصری ادامه داد: استقبال در اکثر جشنواره‌های دنیا در دوره اول بسیار خوب است اما در دوره دوم بیشتر جوایز دچار اُفت حضور می‌شوند زیرا کسانی که نتیجه مطلوبشان را در دوره اول نگرفته‌اند، با جشنواره موردنظر دلخوری و کدورت پیدا می‌کنند؛ اما اقبال بسیار خوب از جایزه جمالزاده در دوره دوم نشان می‌دهد این جایزه توانسته روند منطقی خود را در دوره اول طی کند.

وی با اشاره به اینکه هیات انتخاب جشنواره در حال حاضر مشغول غربالگری داستان‌ها هستند،‌ افزود: استقبال قابل توجه و حجم بالای آثار رسیده هیات انتخاب و داوری را شگفت‌زده کرده که امر داروی را سخت و حساس می‌کند و ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که گزینه‌های اصلح را انتخاب کنیم.

قیصری سپس با تأکید بر اینکه تعداد بالای آثار رسیده ناگزیر محدودیت انتخاب برگزیده‌ها را به دنبال دارد، گفت: امیدواریم بتوانیم تعداد قابل توجهی از آثار را به ثبت و انتشار برسانیم. در راستای این مهم نیز از همین تریبون ناشران و دست‌اندارکاران صنعت نشر را که به همکاری با جایزه جمالزاده علاقه‌مند هستند، برای انتشار تعداد بیشتری از آثار دریافت شده در این جایزه دعوت می‌کنیم.

دبیر ادبی دومین دوره جایزه جمالزاده همچنین درباره معیارهای داوری آثار در بخش‌های مختلف، افزود: ادبیات کارها در بخش آزاد برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و قطعاً داستان‌هایی با زبان غنی‌تر، موضوع و سوژه تازه‌تر دراولویت انتخاب هستند. در بخش‌های داستان و زندگی نگاره‌های اصفهان نیز علاوه بر ادبیات فضای جغرافیایی، شهری و زاویه نگاه تازه‌ای که نویسنده به‌وسیله آن اصفهان را ترسیم کرده، برای ما مهم است.

این نویسنده در پایان گفت: تلاش می‌کنیم تمام آثار رسیده را که متأسفانه امکان انتشارشان فراهم نیست در دبیرخانه جشنواره حفظ کنیم زیرا گنجینه‌ای قابل‌توجه برای شهر اصفهان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها