شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
«ولع مقدس» مهم‌ترین اثر بَری آنسوُرث منتشر شد

نشر «نقش جهان» شاهکار بری آنسوُرث، «ولع مقدس» را با ترجمه صبا راستگار منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) بَری آنسوُرث (2012-1930) در طول دوران نویسندگی‌اش هفده رمان نوشت که چهارتای آن‌ها به مرحله‌ نهایی جایزه‌ بوکر راه یافت و سرانجام با شاهکارش «ولع مقدس» در سال 1992 به آن دست یافت. دیوید هالبسترام روزنامه‌نگار و تاریخدان آمریکایی در همان زمان آن را بهترین رمان دهه‌ نود معرفی کرد و نوشت: «این رمان به اندازه‌ آثار چارلز دیکنز ارزشمند است.»

«ولع مقدس» کشف خیره‌کننده و جذاب قدرت، سلطه و حرص است. داستان در انگلستان دوره‌ روشنگری، اما خیلی پیشتر از دوران داروین و لغو برده‌داری در ۱۸۳۳ روی می‌دهد؛ آنطور که شیکاگوتریبون می‌نویسد، «این اثر باشکوه، به ما نشان می‌دهد چطور حرص و طمع، ظالم و مظلوم را از انسانیت دور می‌کند.» ولع مقدس همچنین به قول نیوزدی، یادآور آثار نویسنده بزرگ آمریکایی جوزف کنراد است؛ چه در نگارش و چه در داستان‌گویی ناب.

«ولع مقدس» براساس آنچه انتشارات پنگوئن درباره آن می‌نویسد، در دو سطح موفقیت دارد: در جایگاه یک درام تاریخی خوب و فریبنده و در جایگاه یک داستان اخلاقی‌ جدی. اثر آنسوُرث تفکری عمیق در باب ولعی مقدس است که در طبیعت انسان پیچیده شده و تجارت برده راه می‌اندازد. این رمان از زمان و مکانش فراتر می‌رود و حقایقی را که تا به امروز نیز وجود دارد، روشن می‌کند. این شاهکار با وجود حجم زیادش، شریف و درعین‌حال بزرگ است.

«ولع مقدس» در 670 صفحه و با قیمت 95هزار تومان از سوی نشر نقش جهان منتشر شده است.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها