شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
انتشار «دور دنیای فلسفه در هشت روز»

کتاب «دور دنیای فلسفه در هشت روز» نوشته دِیو ‌رابینسون و  ریچارد ‌آزبرن با ترجمه شهاب‌الدین عباسی از سوی نشر خزه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با این کتاب که عنوان فرعی‌اش «سفری به چند هزار سال تاریخ اندیشه در غرب و شرق» است، برای اولین بار کتابی در اختیار داریم که تاریخ فلسفه در این دو جغرافیا را به شکل مصور و در قالب یک اثر واحد، به خواننده معرفی می‌کند. در واقع، کتاب‌های زیادی با موضوع‌ تاریخ فلسفه غرب منتشر شده‌اند. درباره تاریخ فلسفه شرق هم می‌توان به کتاب‌هایی اشاره کرد که در بازار نشر موجود هستند. اما کتاب «دور دنیای فلسفه در هشت روز» هر دوی این موضوعات را  یکجا گرد آورده است. این کتاب، شامل ترجمه‌ دو کتاب مجزا از مجموعه‌ای نو و پرمخاطب است که انتشارات آیکن به چاپ رسانده است: «تاریخ فلسفه‌ غرب» نوشته‌ دیو رابینسون و «تاریخ فلسفه شرق» اثر ریچارد آزبرن.

بخش تاریخ فلسفه غرب در کتاب «دور دنیای فلسفه در هشت روز» از تعریف فلسفه و تشریح فلسفه‌ورزی نزد یونانیان و مصریان باستان آغاز می‌شود و با تبیین اندیشه‌های ساختارگرایان و پست‌مدرنیست‌ها به پایان می‌رسد. در بخش تاریخ فلسفه شرق هم در ابتدا با تعریف این نوع فلسفه و ویژگی‌های ‌اصلی‌اش مواجه می‌شویم که پس از گشت و  گذاری تاریخی در مکاتب و آیین‌های فکری هندیان، چینی‌ها و ژاپنی‌ها، سرانجام به زمان معاصر و  تشریح مائوئیسم مارکسیستی می‌رسد.

این کتاب، چهارمین کتابی است که نشر خزه در قالب مجموعه‌ای تحت عنوان «پیاده‌روی با فلسفه» با ترجمه‌ شهاب‌الدین عباسی منتشر می‌کند. تاکنون در قالب همین مجموعه، این سه عنوان کتاب منتشر شده‌اند:

«فیلسوف و گرگ» (مارک رولندز)، «سرهم‌بندی نکن» (گری هیدن) و «زندگی زیبای من» (داویده کالی، پردراگ چيچوواتسكي و یاهوی لو).

«دور دنیای فلسفه در هشت روز»  با حجم ۲۳۶ صفحه و به قیمت  ۳۵ هزار تومان به چاپ رسیده است.


 
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها