چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
راوک کتابخانه ملی ایران ایجاد شد

پادکست و رادیو - تلویزیون سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با نام اختصاری «راوک» راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران؛ با توجه به تاثیرگذاری رسانه‌های دیجیتال در دنیای امروز و ضرورت و اهمیت دوچندان آن در دوره فاصله‌گذاری اجتماعی جبری ناشی از ویروس همه‌گیر اخیر، این سازمان، راوک را به  اختصار حروف (رسانه اسناد و کتابخانه ملی) راه‌اندازی کرد.

راوک، آن‌طور که از نام آن بر می‌آید قرار است پژواک شفافی از برنامه‌ها، مراسم، کلاس‌ها و کارگاه‌ها، تبادل و تعاطی آرا و فعالیت‌های ذیل آرشیو ملی و کتابخانه ملی باشد.

همچنین از طریق راوک مخاطبان و عموم مردم از آخرین نقطه نظرات و آرای کارشناسی صاحب‌نظران و دست‌اندرکاران و اقدامات و فعالیت‌های این سازمان و رویکرد و عملکرد مسئولان آن به شکل چندرسانه‌ای مطلع خواهند شد.

علاوه بر این، این شکل از «ارتباط چندرسانه‌ای»، براساس وظایف ذاتی و رسالت این سازمان، در خدمت اطلاع‌رسانی، حفظ و اشاعه میراث مکتوب، مستند و نیز میراث دیداری و شنیداری حافظه ملی ایرانیان قرار خواهد گرفت.

طرق ارتباطی راوک به‌وسیله پادکست‌های خبری، سخنرانی، ویدیوها، کلیپ‌ها موشن گرافیک و برنامه‌های تلویزیونی و ارتباطات و برنامه‌های کوتاه رادیویی خواهد بود.

راوک در مقطع کنونی در بستر وبسایت، شبکه‌های ارتباطی مجازی اینستاگرام، بله و سروش با درنظر گرفتن چشم‌انداز معین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به‌عنوان برجسته‌ترین قطب ساماندهی شبکه دانش در منطقه با اتکا به مجموعه‌ها و متخصصان فعالیت خود را از ۱۹ اردیبهشت همزمان با روز اسناد ملی و شب میلاد متبرک کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) آغاز می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها