سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
تاکید معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر بهره گیری و استفاده از ظرفیت های بالقوه طرح های قرآنی در فضای مجازی

عبدالهادی فقهی زاده بر لزوم پیگیری و اجرای طرح های قرآنی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها در فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وبینار تصویری با حضور عبدالهادی فقهی زاده با رؤسای گروه دفاتر قرآن و عترت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در روز دوشنبه 8 اردیبهشت ماه در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. این نشست مجازی با هدف بهره گیری از ظرفیت دفاتر قرآن و عترت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها برای فعالیت در فضای مجازی در دوران شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت های نمایشگاه های قرآنی استان ها در ماه مبارک رمضان به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی ، به همت اداره کل ارتباطات و هماهنگی این معاونت تشکیل شد. 
فقهی زاده هدف از برگزاری این جلسه را هماهنگی و ایجاد سازوکار یکپارچه در دفاتر قرآن و عترت استان ها برای اجرای طرح های قرآنی در فضای مجازی دانست.
وی بهره گیری از ظرفیت و توان مؤسسات قرانی را به عنوان یکی از راهکارهای اصلی تحقق این هدف دانست.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای فاز دوم طرح های خانه های نورانی و چلچراغ آسمانی و همچنین نخستین جشنواره کودک و نوجوان در فضای مجازی را از نمونه کارهای در دست اجرای معاونت دانست و تاکید  کرد:
از دفاتر استانی انتظار می رود نسبت به اطلاع رسانی و تشویق هر چه بیشتر مؤسسات قرآنی بویژه در شهرستانها جهت ارائه طرح های قرآنی در فضای مجازی اقدامات مؤثر انجام دهند.
فقهی زاده یکی از راهکارهای مبتنی بر فعالیت های منسجم و گسترده در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را همکاری با سایر دستگاه ها و نهادهای قرآنی دانست و گفت:
بی شک تقویت و ارتباط منسجم با نهادهای دولتی و غیر دولتی در زمینه بسط و گسترش فعالیت های قرآنی در استان ها می تواند به مشارکت حداکثری و تقویت جایگاه رفیع قرآن عظیم الشان منجر شود، از این رو می بایست در این زمینه فعالیت های چشمگیری صورت پذیرد.
وی در ادامه بر لزوم ارسال طرح های قرآنی بر اساس اصول یکپارچه و منطبق بر فعالیت های خلاق تاکید کرد و گفت: طرح های ارسالی می بایست بر پایه سه اصل مهم می باشد:
1- موضوع طرح ها ناظر به نیاز واقعی مردم آن استان و یا آن منطقه باشد.
2- تلاش گردد تا ارائه آموزه های قرآنی با روشی خلاقانه و نوآورانه همراه باشد.
3- توجه به طیف گسترده تری از مخاطبان باید به عنوان یک اصل در طرح ها لحاظ شود.
 
در پایان این برنامه رؤسای گروه دفاتر قرآن و عترت استان ها به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در راستای فعالیت های قرآنی پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها