سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
نمایشگاه مجازی«نشانه‌، کتاب‌ و شبکه» در آلمان برگزار می‌شود

کتابخانه ملی آلمان در لایپزیگ با هدف نشان‌دادن سیر تحول ارتباطات انسانی از اختراع خط میخی تا دنیای شبکه‌ها، نمایشگاهی مجازی با عنوان «نشانه‌، کتاب‌ و شبکه» برگزار کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط ‌عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اگرچه بحران کرونا، شرایط سختی برای جهان رقم‌زده و قرنطینه خانگی بسیاری را مضطرب و کسل کرده، اما در عوض، برای علاقه‌مندان به حوزه‌های هنری و  تاریخی در سراسر جهان فرصتی فراهم شده‌است، تا بتوانند از نمایشگاه‌ها و موزه‌های مهم جهان به‌صورت مجازی بازدید کنند.
 
براساس گزارش بخش پژوهش‌های فرهنگی رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، کتابخانه ملی آلمان در لایپزیگ هم در این راستا نمایشگاه مجازی «نشانه‌، کتاب‌ و شبکه» برگزار کرده، که هدف از برگزاری این نمایشگاه،  نشان‌دادن سیر تحول ارتباطات انسانی از اختراع خط‌میخی تا دنیای شبکه‌ها است.
 
بیش از ۵ هزار سال است که انسان‌ها، از طریق نشانه‌ها، حرف الفبا و شبکه‌های اینترنتی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. اگر ارتباط انسان‌ها تا پیش از اختراع خط، تنها از فردی به فرد دیگر محدود می‌شد، حالا با پیشرفت تکنولوژی، جمعیت زیادی از انسان‌ها در اقصی‌نقاط جهان می‌توانند با یکدیگر در ارتباط باشند.

 همه می‌دانیم که زبان، متن و تصاویر، سه وسیله اصلی برای برقراری ارتباط هستند؛ از این‌رو، نمایشگاه مجازی «نشانه‌، کتاب‌ و شبکه» تلاش می‌کند تا در 11 بخش، سیر تحولات ارتباطات انسانی را به بازدیدکنندگان نشان دهد.
 
«صنعتی‌سازی»، «جهان خوانندگان»، «زبان، تصویر و متن»، «چاپ کتاب»،  «زیبایی‌شناسی در کتاب»، «فرهنگ نسخه‌های خطی»، «طراحی متون»، «سانسور»، «رسانه‌های جمعی»، «اطلاعات رسانه‌ای» و «ثبت علائم» یازده بخش  این نمایشگاه هستند.
 
بازدیدکنندگان در این نمایشگاه مجازی می‌توانند براساس نام افراد، موضوعات مختلف و همچنین اشیا تاریخی به جست‌وجوی سوژه مورد نظر خود بپردازند؛ همچنین یک واژه‌نامه پشتیبان در سایت قرار گرفته‌است که می‌تواند اطلاعات بیشتری در اختیار بازدیدکنندگان بگذارد. علاقه‌مندان می‌توانند معنای هزاران واژه جدید و تخصصی را در این واژه‌نامه پیدا کنند.

علاوه‌براین بخشی از سایت نیز برای دریافت نظرات و پیشنهادات بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها