سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
تقدیر معاونت قرآن و عترت از ۱۸۰۰ حافظ کل قرآن کریم

با هدف پاسداشت حافظان قرآن کریم ؛ درسالروز مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ کل قرآن کریم، از سوی معاونت قرآن و عترت از ۱۸۰۰ حافظ کل قرآن کریم تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تقدیم هدیه نقدی به ۱۸۰۰ حافظ کل قرآن کریم خبر داد.

 
فقهی زاده با اشاره به سالروز مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ کل قرآن کریم گفت: در طول ۹ سال گذشته اقدامات مختلفی در خصوص مطالبه رهبر معظم انقلاب از سوی نهادها و دستگاه‌های دولتی و مردمی صورت گرفته است که بی شک در ترویج فرهنگ قرآنی و توجه بیشتر به اهمیت حفظ قرآن کریم مؤثر است؛ اما به هر حال تا رسیدن به این هدف بزرگ، فاصله زیادی در پیش است. 
 
وی گفت: معاونت قرآن و عترت در این زمینه در طول سال‌های گذشته تلاش کرده است با برنامه‌های مختلف و از طریق حمایت از مؤسسات قرآنی مردمی در این راستا گام بردارد.
 
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امسال نیز در سال روز مطالبه رهبر معظم انقلاب تصمیم گرفته‌ایم از حدود ۱۸۰۰ حافظ کل قرآن کریم که در هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، موفق به نمره قبولی شده اند، در حد توان به مبلغ سه میلیارد و ششصد میلیون ریال تقدیر کنیم.
 
رهبر معظم انقلاب، در آغازین روز رمضان سال 1390 در دیدار با حافظان، قاریان و اساتید قرآنی، مطالبه‌ای را در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن مطرح کردند. معظم‌له در بیاناتشان چنین فرمودند: « ... یکی از چیزهایی که می‌تواند تدبّر در قرآن را به ما ارزانی بدارد، حفظ قرآن است. ما حافظ قرآن، کم داریم. من قبلاً گفتم که در کشور ما حداقل باید یک میلیون نفر حافظ قرآن باشند، حالا یک میلیون که عدد کمی است نسبت به این جمعیتی که ما داریم؛ امّا حالا چون دوستان الحمدللَّه یک مقدماتی فراهم کرده‌اند، کارهائی را مشغول شده‌اند و دارند برنامه‌هایی را فراهم می‌کنند برای اینکه ان‌شاءاللَّه حفظ راه بیفتد، ما هم امیدمان بیشتر شده و به جای یک میلیون، می‌گوئیم ان‌شاءاللَّه ما باید 10 میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم ...»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها