سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
در ستایش همراهان با سعدی و سپهری

مردم و رسانه‌ها از برگزاری مجازی برنامه «یک هفته با سعدی و سپهری» استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) مرکز فرهنگی شهر کتاب به مناسبت اول اردیبهشت روز بزرگداشت سعدی و چهلمین سالگرد درگذشت سهراب سپهری برنامه «یک هفته با سعدی و سپهری» را از روز دوشنبه اول تا هشتم اردیبهشت سالجاری با حضور استادان و صاحب‌نظران به‌صورت مجازی برگزار کرد که در طول این‌یک هفته حدود پنجاه مقاله، یادداشت و فایل صوتی و تصویری از محمدرضا شجریان، رضا داوری‌اردکانی، ضیاء موحد، محمود دولت آبادی، حسین معصومی‌همدانی، هوشنگ رهنما، اصغردادبه، میرجلال‌الدین کزازی، شمس لنگرودی، ایرج شهبازی، محمودجعفری دهقی، فربد فدایی، مهدی محبتی، منصور پایمرد، سیدمهدی زرقانی، موسی بیدج، اسماعیل امینی، علی‌اصغر ارجی، سیدحسین طباطبایی، حسن ذوالفقاری، مهنوش مشیری، بهارداوری اردکانی، رویاصدر، سپیده موسوی، کامیارعابدی، ایرج زبردست، حسین کیانی و رضا یعقوبی در سایت و کانال تلگرامی شهرکتاب منتشر شد.

همچنین دیگر رسانه‌ها همچون خبرگزاری‌های ایسنا، ایبنا، مهر و روزنامه‌های همشهری، اعتماد، شرق و اطلاعات به انتشار این مطالب و از استادان و محققان دیگر پرداختند که در معرفی و تحلیل آثار و زندگی دو شاعر برجسته ادب کلاسیک و معاصر فارسی بسیار موثر بود. درطول این یک هفته کتاب «سعدی» نوشته‌ی  ضیاء موحد با امضای ایشان به صورت آنلاین و در چهار فروشگاه شهرکتاب عرضه شد که با استقبال گسترده همراه بود و در روز پنجم کلیه کتاب‌ها خریداری و چاپ کتاب تمام شد.

برنامه یک هفته با سعدی و سپهری نشان داد که اگرچه امکان حضوری اهل فرهنگ و مخاطبان و علاقه‌مندان به خاطر شرایط کرونایی کشور میسر نیست اما می‌توان با طراحی برنامه‌های نوین این ارتباط راگسترده‌تر کرد. در طول این یک هفته حدود دویست‌هزار مخاطب و علاقه‌مند ازاین برنامه‌ها بهره بردند و با پیام‌های کتبی و صوتی خود خواستار تداوم این گونه برنامه‌ها هستند.

امروزه انس با عرفان، فلسفه، دین، ادبیات، هنر و دیگر رشته‌های علوم انسانی می‌تواند مردم را بیشتر به یکدیگر نزدیک کند و فضای معنوی وفرهنگی می‌تواند تاحدودی ازرنج‌ها ودردها بکاهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها