سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
تقسیم‌بندی ناشران به چند گروه و اعطای وام/ آثار دینی بیش‌ترین آسیب را دیدند

مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران استان قم با بیان اینکه با برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی مخالف است، گفت: بهترین کار این است که ناشران را به چند گروه تقسیم کنند و برایشان وام در نظر بگیرند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) سیدمحمود حسینی، مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره برگزاری نمایشگاه کتاب به شکل مجازی اظهار داشت: مطمئن باشید نمایشگاه مجازی کتاب در این شرایط جوابگو نخواهد بود، چرا که تنها ناشران مطرح و بزرگ از این نمایشگاه بهره‌مند خواهند شد.
* با برگزاری اینگونه نمایشگاه کتاب به شکل مجازی مخالفم، چرا که آسیب‌های خاص خود را دارد
وی اضافه کرد: من با برگزاری اینگونه نمایشگاه کتاب به شکل مجازی مخالفم، چرا که آسیب‌های خاص خود را دارد. با برگزاری این نمایشگاه، سود به سمت ناشران مطرح و بزرگ می‌رود؛ همان ناشرانی که در حال حاضر هم مشکلی ندارند.

* پیشنهاد ما این است هزینه نمایشگاه کتاب را در قالب وام بانکی با سود صفر درصد یا سود کم به ناشران تخصیص دهند
مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران استان قم در پاسخ به این سوال که برخی افراد، پرداخت هزینه نمایشگاه به ناشران را مفید می‌دانند، شما چه نظری دارید؟ گفت: پیشنهاد ما این است که هزینه نمایشگاه کتاب را در قالب وام بانکی با سود صفر درصد یا سود کم به ناشران تخصیص دهند تا کمی از مشکلات حل شود. بعید است بتوان نمایشگاه را تا آبان هم برگزار کرد چرا که زمزمه‌هایی پیرامون اینکه این بیماری تا آن زمان هم ادامه داشته باشد، شنیده می‌شود. از این رو با توجه به اینکه در حال حاضر ناشران با مشکل نقدینگی مواجه هستند و چک‌ها برگشت خورده، پیشنهاد می‌کنم ارشاد تامل بیش از حد نکند و خیلی سریع تصمیم بگیرد.

 
* بازار کتاب‌های دینی خوابیده و اصلا رونقی ندارد
حسینی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال که همزمان با ماه مبارک رمضان وضعیت کتاب‌های دینی چگونه است، ابراز داشت: بازار کتاب‌های دینی خوابیده است و اصلا رونقی ندارد. شاید بهتر است بگویم در این وضعیت کتاب‌های دینی بیشترین آسیب را دیده‌اند؛ چرا که ما هر ساله در این روزها نمایشگاه کتاب در ماه مبارک رمضان را نیز داشتیم، ولی امسال این نمایشگاه هم در کنار نمایشگاه کتاب برگزار نشد و صدمه‌ای جبران‌ناپذیر وارد شد.
مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران استان قم با تاکید برافزایش روزافزون چک‌‌های برگشتی ناشران ادامه داد: مشکل نقدینگی بسیار شدید است. متولی را ارشاد می‌دانیم. باید هرچه سریعتر به داد ناشران برسد، یا با وام‌های صفر درصد و یا با وام‌هایی که سود آن را از هزینه برگزاری نمایشگاه کتاب پرداخت کند.
* بهترین کار این است ناشران را به چند گروه تقسیم کنند و برایشان وام در نظر بگیرند
وی گفتک در این راستا با دوستانی از وزارت ارشاد صحبت کردیم. بهترین کار این است ناشران را به چند گروه تقسیم کنند و برایشان وام در نظر بگیرند. هرچند تفاهمنامه با بانک و اعطای تسهیلات به درازا بیانجامد، اما باید هرچه زودتر فکری کرد. گروه‌بندی ناشران بر اثر خروجی و تولیداتشان و نسبت به همان اعطای وام می‌تواند راهگشا باشد.
* با خرید کتاب ارشاد از ناشران هم مخالفم؛ چرا که سلیقه‌ای خواهد بود
وی در پایان درباره اینکه با خرید کتاب از سوی ارشاد موافقید یا نه گفت: بنده با خرید کتاب ارشاد از ناشران هم مخالفم؛ چرا که سلیقه‌ای خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها